مشکل اساسی سازمان نبود نردبان بلند است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: با وجود عمر بالای وسایل آتش‌نشانی، امکان استفاده از تجهیزات وجود دارد و مشکل اساسی نبود نردبان بلند است.

عنایت‌الله راهنورد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان، دستگاه‌های متولی همانند وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها متعهد شدند که تا پایان سال ۱۴۰۱ نردبان بلند آتش‌نشانی را برای استان تأمین کنند.

وی با اشاره به قیمت بالای نردبان بلند آتش‌نشانی، افزود: این تجهیزات حدود ۶۰ میلیارد تومان قیمت دارد و به همین دلیل امکان خرید و تهیه آن توسط شهرداری شهرکرد وجود ندارد؛ بنابراین با تلاش‌های بسیار اختصاص یک دستگاه نردبان بلند آتش‌نشانی در سال جاری جزو مصوبات سفر ریاست‌جمهوری قرار گرفت و امیدواریم در سال جاری مشکل نبود نردبان بلند در استان رفع شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: بعضی کمبودها در سایر تجهیزات آتش‌نشانی شهرکرد وجود دارد، به عنوان مثال عمر مفید تجهیزات آتش‌نشانی، به ویژه ماشین‌آلات ۱۰ سال است، اما ناوگان آتش‌نشانی شهرکرد بیش از ۱۰ سال عمر دارد و فرسوده محسوب می‌شود.

راهنورد اضافه کرد: با وجود عمر بالای وسایل آتش‌نشانی، امکان استفاده از تجهیزات وجود دارد و مشکل اساسی نبود نردبان بلند است.

وی با تاکید بر اینکه هنگام بروز حوادث احتمالی، خودروی آتش‌نشانی امکان ورود به پارکینگ‌هایی همچون میلاد را ندارد، زیرا درِ ورودی آنها استاندارد نیست، تصریح کرد: اگر خودرویی در این پارکینگ‌ها دچار حریق شود با توجه به پیک حرکتی خودروها و ترافیک بالای مسیرهای منتهی به پارکینگ‌ها، امکان دسترسی سریع وجود ندارد و احتمال سرایت شعله‌های آتش به خودروهای مجاور و منازل مسکونی اطراف وجود دارد.

کد خبر 609093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.