انتقال آب دریای عمان به اصفهان تا ۲ سال آینده محقق می‌شود

رئیس قرارگاه آب استان اصفهان گفت: پروژه انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس با جدیت در حال پیگیری است و در کمتر از دو سال آینده وصول این آب محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدفرهاد قادریان در نشست هم‌اندیشی رؤسای شوراهای اسلامی شهرها و شهرستان‌های حاشیه زاینده‌رود که با موضوع «بررسی چالش‌های الگوی کشت در اراضی حاشیه زاینده‌رود، مدیریت مصرف و بهره‌وری منابع آبی در کشاورزی و جریان دائمی زاینده‌رود» توسط کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار کرد: امروز مدیریت استان با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان مجلس و متولیان امر، مجدانه در حال پیگیری رفع مشکلات آب استان هستند.

وی با تقدیر از هم‌افزایی استان در موضوع آب گفت: امروز گزینه بسیار قابل قبولی در امر تولید و تأمین آب در دستور کار مدیریت استان است و بر این اساس مقدمات اولیه انتقال آب از دریای عمان با دستور و موافقت مسئولان کشوری انجام شده است.

رئیس قرارگاه آب استان اصفهان افزود: پروژه انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس با جدیت در حال پیگیری است و در کمتر از دو سال آینده وصول این آب محقق خواهد شد.

قادریان با اشاره به مزایای این طرح تصریح کرد: این انتقال آب از سرچشمه به صورت مستقیم به اصفهان انجام می‌شود، اما پروژه‌هایی چون بهشت‌آباد، کوهرنگ و خرسان از ادامه مصرف آب دیگر استان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه جدید انتقال آب یک منبع آبی جدید است که به فلات مرکزی اضافه می‌شود و با احتساب ضریب چرخش و بازچرخانی، حدود ۲.۵ برابر ضریب خواهد داشت.

رئیس قرارگاه آب استان اصفهان تاکید کرد: پروژه انتقال آب از دریای عمان، یک آبگیر مستقل، پایدار و توسعه‌پذیر با آب مرغوب‌تر را نسبت به خلیج فارس در اختیار استان اصفهان قرار می‌دهد.

قادریان اظهار کرد: رفع مشکل آب اصفهان پاسخ تک‌گزینه‌ای ندارد و از هر جایی که امکان تأمین و انتقال فراهم باشد، باید پیگیری شود.

وی اضافه کرد: تأمین انتقال آب از دریا به فلات مرکزی از پروژه‌های راهبردی و مورد تاکید همراه با پیگیری ویژه از سوی مقام معظم رهبری است.

کد خبر 609061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.