حمایت از سرویس‌های ارائه شده در بخش گردشگری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اولویت دولت سیزدهم در توسعه استفاده از فناوری اطلاعات، گفت: از خدمات و سرویس‌های ارائه‌شده در بخش گردشگری استقبال و حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور در همایش توسعه گردشگری ایران کهن که با حضور عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد با اشاره به اولویت فناوری اطلاعات در زندگی مردم برای دولت سیزدهم اظهار کرد: از ارائه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات در حوزه گردشگری حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات، گفت: ذات فناوری اطلاعات تحول‌زا است و به همین دلیل این بخش سرعت تحول را به بخش‌های مختلف نیز انتقال می‌دهد.

وزیر ارتباطات به نبود اطلاعات و امکانات امروزه در سال‌های گذشته در حوزه سفر و گردشگری، افزود: هم‌اکنون برای رفتن به یک سفر از مقصد تا مبدأ تمام اطلاعات مورد نیاز وجود دارد و از طریق اپلیکیشن‌های موجود می‌توان تمام تمهیدات یک سفر را به‌صورت برخط انجام داد که همه این‌ها باعث تسهیل سفر و گردشگری برای مردم شده است.

وی با تأکید به اینکه در این حوزه از دنیا عقب نیستیم، افزود: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری می‌تواند فعال شود و همچنین به معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی کمک کند.

زارع پور به توسعه زیرساخت‌های ارتباطات ثابت و همراه در کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه زیرساخت‌ها در آستانه یک جهش بزرگ از طریق پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها با سرعت‌های بالا (چند صد مگابیت بر ثانیه) هستیم که با این زیرساخت‌ها خدمات و برنامه‌های کاربردی بسیاری باکیفیت و سرعت بالا می‌تواند راه‌اندازی شود.

وزیر ارتباطات به قابلیت‌های مختلف فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف مانند پزشکی، شهر هوشمند و گردشگری اشاره کرد و گفت: با قابلیت پردازش و ارائه خدماتی که در این بخش وجود دارد باید آماده باشیم و چشم‌اندازی برای استفاده از خدمات آن طراحی کنیم.

وی با اشاره با اولویت دولت سیزدهم در استفاده از فناوری اطلاعات، افزود: با فراهم شدن زیرساخت‌ها از فعالیت و ارائه خدمات در این حوزه استقبال و حمایت می‌کنیم.

زارع‌پور به ظرفیت‌های کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت: این کارگروه با تمام اختیارات هیئت دولت در این حوزه موانع توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی را برطرف می‌کند و ظرفیت خوبی برای توسعه این بخش ایجاد می‌کند.

وی به اهمیت کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در تصمیم‌گیری این حوزه اشاره کرد و افزود: گاهی اوقات یک تصمیم در این حوزه مانند توسعه کسب‌وکارهای مربوط به سفر می‌تواند ده‌ها نوع کسب‌وکار و هزاران شغل جدید ایجاد کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را یکی از فناوری‌های راهبردی برای دولت سیزدهم دانست و گفت: دولت سیزدهم به‌دنبال توسعه در این حوزه است و محدودیت‌های ایجاد شده در چند روز گذشته نیز می‌گذرد و مسیر شتابان توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه پیدا می‌کند.

بر اساس همین گزارش، در ادامه این همایش با حضور وزیر ارتباطات و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تفاهمنامه‌ای نیز بین شرکت ملی پست و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به امضای محمود لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست و شالیبافان معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رسید.

همچنین وزیر ارتباطات از سامانه پارس پدیا در حوزه تولید محتوای فاخر گردشگری و سامانه آوازه رونمایی کرد. در این همایش هفت استارت‌آپ حوزه گردشگری و میراث فرهنگی نیز به ارائه نحوه کار و فعالیت‌های خود پرداختند.

کد خبر 608997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.