مجوز جذب نیرو برای آتش‌نشانی اخذ نشده است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: مجوز جذب نیرو برای آتش‌نشانی هنوز اخذ نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عنایت‌الله راهنورد امروز _شنبه نهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرکرد پنج ایستگاه آتش‌نشانی دارد. براساس چارت سازمانی که مطابق با استانداردهای روز جهانی است باید در مجموع ۱۲۷ نیروی اداری و عملیاتی در آتش‌نشانی وجود داشته باشد، اما مجموع نیروهای حاضر در آتش‌نشانی شهرکرد ۶۰ نفر است.

وی افزود: پیگیری‌های لازم برای جذب نیرو در سازمان آتش‌نشانی انجام شده، اما تاکنون مجوز لازم اخذ نشده است و با توجه به رایزنی‌های انجام شده، امیدواریم در آینده نزدیک مجوز جذب ۲۰ نفر نیروی جدید از سازمان شهرداری‌ها دریافت شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه این شهر به سمت ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه حرکت کرده است، خاطرنشان کرد: این موضوع در محلات منظریه کاملاً قابل مشاهده است، در شهرکرد حدود یک هزار ساختمان وجود دارد و اگر در طبقات بالایی این ساختمان‌ها حادثه‌ای رخ بدهد، کار امدادرسانی بسیار دشوار می‌شود، زیرا نردبان بلند آتش‌نشانی در شهرکرد وجود ندارد و احتمال دارد به دلیل حجم بالای حریق امکان امدادرسانی از داخل ساختمان نیز وجود نداشته باشد.

راهنورد تاکید کرد: در سال جاری و طی سفر ریاست‌جمهوری به چهارمحال‌وبختیاری، تأمین نردبان بلند آتش‌نشانی یکی از مصوبات اصلی سفر بود و در حال حاضر رایزنی‌های لازم جهت تأمین این نردبان در حال انجام است.

کد خبر 608918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.