گام‌ بلند هوانیروز برای ارتقای توان رزمی

فرمانده هوانیروز موشک دوربرد شفق را یکی از دستاوردهای مشترک هوانیروز و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: رزمایش تخصصی نیروی زمینی در شهریورماه برگزار شد و در آن تجهیزات هوانیروز برای درگیری با دشمن فرضی در تاریکی مطلق همچنین ورود به منطقه دشمن و تخلیه نیرو در این شرایط به کار گرفته شد.

سرهنگ خلبان علی اقلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پیشرفت علمی و تجهیزاتی هوانیروز در زمینه جهاد علم اظهار کرد: پنج سال قبل انقلابی در روند مدیریت، ارتقای آموزش و همچنین سطح عملیات هوانیروز اتفاق افتاد و شرکت‌های دانش‌بنیان برای کمک به ارتقای توان رزمی هوانیروز وارد این عرصه شدند؛ با همکاری دانشمندان و توان علمی بالایی که در بخش‌های مختلف مدیریتی وجود داشت، توانستیم گام‌های بلندی را در راستای ارتقای دانش تخصصی نیروهای انسانی برداریم.

وی اختصاص کرسی‌های تدریس در دانشگاه‌های معتبر کشور، اعزام دانشجویان و متخصصان به شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور آموزش و همچنین دعوت از شرکت‌های مختلف برای تعلیم کارکنان را از جمله تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش توان هوانیروز دانست و افزود: در کنار کارهای تخصصی که برای هر ناوگان هوانوردی به شکل ویژه انجام می‌شود، با تأسیس مرکز تخصصی صنایع که از سال‌های دور بر آن تمرکز و فعالیت‌های تخصصی انجام شده بود، اکنون بخش عمده‌ای از خدمات تخصصی ناوگان به ویژه برای بالگردها در هوانیروز انجام می‌شود.

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور با اشاره به نقش مرکز تخصصی صنایع «یاعلی» در افزایش توان علمی هوانیروز گفت: در این مرکز که از سال‌های بسیار دور در دستور کار بود و در سال‌های اخیر به نتیجه رسید، بخش عمده‌ای از کارهای تخصصی مورد نیاز هوانیروز انجام می‌شود، همچنین با نصب سامانه‌های جدید در حوزه سایبری، جنگ‌ها، افزایش توان رزمی در حوزه‌های عملیاتی، تاکتیکی و فعالیت‌های شبانه‌روزی، گام‌های بسیار بلندی برای ارتقای توان رزمی برداشته شده است.

وی رزمایش تخصصی اقتدار ۱۴۰۱ را نشان‌دهنده گوشه‌ای از دستاوردهای هوانیروز دانست و خاطرنشان کرد: این رزمایش تخصصی نیروی زمینی در شهریورماه برگزار شد و در آن تجهیزات هوانیروز برای درگیری با دشمن فرضی در تاریکی مطلق و همچنین ورود به منطقه دشمن و تخلیه نیرو در این شرایط به کار گرفته شد.

اقلیمی موشک دوربرد شفق را یکی از دستاوردهای مشترک هوانیروز و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: استفاده از این موشک برای شلیک به هدف در تاریکی مطلق و با برد بسیار زیاد، یکی از افتخارات هوانیروز است. از دیگر قابلیت‌های موشک دوربرد شفق آن است که پس از شلیک به سوی دشمن نیاز به رهگیری و کنترل ندارد و خود به خود هدف را منهدم می‌کند.

وی تصریح کرد: دستاوردهای هوانیروز محدود به این موارد نیست و در آینده نزدیک با صلاحدید سلسله مراتب فرماندهی، دیگر دستاوردهایی اعلام می‌شود که دشمن را غافلگیر و ناامید اما دوستداران نظام و ولایت را خوشحال خواهد کرد.

کد خبر 608851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.