۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۵
ضرب‌شست با ۷۳ موشک نقطه زن

نیروی زمینی سپاه پاسداران پس از اقدامات قانونی و هشدار به رهبران اقلیم کردستان عراق برای جلوگیری از اقدامات تروریستی کومله و حزب دموکرات پایگاه‌های این گروهک‌ها را با ۷۳ موشک نقطه‌زن منهدم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و بر اساس یادداشتی که حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل در مورد «انهدام دقیق مواضع تروریست‌های ضدایرانی‌» در اختیار خبرگزاری ایمنا قرار داده است: اقدام اخیر نیروی زمینی سپاه پاسداران در حمله موشکی و پهپادی به پایگاه‌های تجزیه‌طلبان در استان‌های دهوک و اربیل اقلیم کردستان عراق یک اقدام پیشگیرانه در راستای دفاع از تمامیت ارضی ایران تلقی می‌شود.

رویکردهای تجزیه‌طلبانه برخی گروهک‌هایی که قارچ‌گونه پس از پیروزی انقلاب در مناطق مرزی ایران شکل گرفتند به وحدت ملی آسیب جدی وارد ساخت. دولت موقت مهدی بازرگان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی هیئت‌هایی را برای مذاکره با سران این گروهک‌ها به مناطق شمال غرب کشور اعزام کرد اما این مذاکرات به دلیل نگاه تجزیه‌طلبانه رهبران کومله و حزب دموکرات با شکست مواجه شد.

این گروهک‌ها بیشترین آسیب را به ساکنان مناطق شمال غرب کشور وارد ساختند و بسیاری از مردم بی‌گناه را تنها به دلیل وابستگی به انقلاب اسلامی به شهادت رساندند؛ شرایط به گونه‌ای بود که اهالی مناطق شمال غرب به دلیل حملات شبانه عناصر گروهک‌های تجزیه‌طلب برای غارت اموال ساکنان بومی از دولت و نیروهای مسلح برای حفظ امنیت این مناطق استمداد کردند.

سرانجام نیروهای مسلح برای حفظ امنیت مردم مناطق شمال غرب و جلوگیری از تجزیه ایران با استفاده از امکانات نظامی و بسیج عمومی که فرمان آن‌را امام (ره) صادر کرد به مقابله با این گروهک‌های تروریستی پرداختند، هم‌پیمانی این گروهک‌ها با منافقان و سلطنت‌طلبان که از رژیم بعث عراق کمک تسلیحاتی و مالی دریافت می‌کردند در حقیقت خشم ملت ایران را برانگیخت و طومار ننگین این گروهک‌ها برچیده شد.

فرار سران این گروهک‌ها به عراق و همکاری آنان با رژیم بعث سابق عراق برای کشتار مردم استان‌های شمال غرب موج نفرت را در میان مردم بومی استان کردستان برانگیخت زیرا در طول جنگ تحمیلی این گروهک‌ها همچنان در کنار ارتش رژیم صدام قرار داشتند.

پس از سرنگونی رژیم بعث عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی این گروهک‌ها با استفاده از فضای به وجود آمده در اقلیم کردستان و با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی چندین پایگاه تروریستی در استان‌های اربیل دهوک و سلیمانیه ایجاد کردند. آمریکا و رژیم صهیونیستی با احداث تجهیزات پیشرفته شنود و جاسوسی در پایگاه‌های تجزیه‌طلبان تلاش کردند تا اقلیم کردستان عراق را به کانون ایجاد ناامنی در داخل ایران تبدیل کنند.

بر اساس گزارش‌های موجود طی سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی با احداث پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پخش پارازیت تلاش کرد تا با ارسال پارازیت بر رادارهای هواپیماهای مسافربری، جان مسافران مناطق شمال غرب را به خطر بیندازد. اما اقدام سریع پاسداران در اواخر سال ۱۴۰۰ و انهدام پایگاه‌های شنود و جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل از بروز یک فاجعه برای هواپیماهای مسافربری ایرانی جلوگیری کرد.

اما تجزیه‌طلبان کومله و حزب دموکرات همچنان به فعالیت تجزیه‌طلبانه و همکاری خود با رژیم صهیونیستی و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا ادامه دادند در طول رخدادهای اخیر و با آغاز تظاهرات خیابانی سران تجزیه‌طلب کومله و دموکرات با اعزام صدها عنصر تروریستی به داخل ایران قصد داشتند یک جنگ داخلی در ایران ایجاد کنند. در حقیقت سناریوی طراحی شده برای ایران مشابه سناریویی است که برای سوریه در سال ۲۰۱۱ طراحی شده و طی آن ۱۲ سال است که درگیر یک جنگ داخلی خانمان‌سوز است.

طی روزهای اخیر صدها تن از عناصر وابسته به کومله و حزب دموکرات با داشتن سلاح‌های پیچیده و مدرن قصد کشته‌سازی و انجام عملیات تروریستی داشتند که با هوشیاری نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

از این‌رو سپاه پاسداران پس از اقدامات قانونی و هشدار به رهبران اقلیم کردستان عراق برای جلوگیری از اقدامات تروریستی کومله و دموکرات ناچار شد، پایگاه‌های این گروهک‌ها را با ۷۳ موشک بالستیک نقطه‌زن منهدم کند. عملیات حمله به پایگاه‌های گروهک‌های تجزیه‌طلب در مرزهای شمال غربی ایران با استقبال اهالی مواجه شد، زیرا بیشترین آسیب را مردم این مناطق از فعالیت‌های تروریستی کومله و دموکرات دیده‌اند.

کد خبر 608814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.