قدرت جبهه مقاومت اسلامی غیر قابل انکار است/ مبارزه با دشمن تعطیل بردار نیست

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: تنها راه دفع شر دشمن و تداوم عزت و سرافرازی نظام اسلامی، استمرار جهاد در راه خدا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار یدالله جوانی شامگاه جمعه _هشتم مهرماه_ در نخستین کنگره بزرگداشت سرداران و ۶۰۰ شهید منطقه دو شهرداری اصفهان، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر زنده بودن شهدا گفت: هرساله این کنگره شهدا در دل محلات شهر اصفهان برگزار تا از رهگذر این یادواره‌ها، پیام شهیدان به نسل‌های جوان منتقل شود، در این راستا لازم است فرهنگ مقاومت و شهادت، ایثار، فداکاری، جهاد و ایستادن در مقابل دشمن را تبیین و تشریح کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا به این محافل نیاز ندارند چون در عرش الهی قرار دارند، گفت: شهدا چون ستارگان درخشان در آسمان و فانوس‌های روشن در دریا، راه را به ما نشان می‌دهند تا در مسیر درست حرکت کنیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه امروز باید در چهل و چهار سالگی انقلاب اسلامی، نسبت خود را با شهدا و انقلاب تعیین کنیم، گفت: شهدا عموماً در وصایای خود، ارزش‌هایی را چون حمایت از ولایت فقیه و حفظ حجاب مورد تاکید قرار داده‌اند تا راه راستین اسلام را به ما نشان بدهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر نسل جوان نقش و تأثیر گذاری شهدا را درک کند، قطعاً در لحظه به لحظه زندگی خود شهدا و خانواده شهدا را تکریم می‌کنند و تلاش کرده تا راه شهدا را زنده نگه دارند.

سردار جوانی اظهار کرد: شهدا با گذشت از جان خود امنیت، عزت، آرامش، وحدت امت، اقتدار نظام و انقلاب و تمامیت ارضی کشور را رقم زدند.

وی افزود: وقتی پرچمی به نام الله به اهتزاز در آید دشمنان در برابر آن صف آرایی می‌کنند، کسانی که با سنت‌های الهی آشنا باشند، می‌دانند هرگاه جامعه‌ای در راه خدا به حرکت درآید که دین خواه و عزت خواه باشد، دشمنان سر سخت مقابل آن قرار می‌گیرند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران تصریح کرد: کسانی که درصدد تحریف ارزش‌ها هستند و القا می‌کنند که نظام جمهوری اسلامی ایران با دست خود برای خویش دشمن می‌سازد و شعار دوستی با دنیا و کنار آمدن با رژیم صهیونیستی اسرائیل و آمریکا را می‌دهند، اصلاً با تاریخ و سنت الهی آشنا نیستند.

وی اظهار کرد: ما با انقلاب اسلامی فصل نوینی را در تاریخ شاهد بودیم که با قیام امام راحل، همراهی مردم و با محوریت ولایت فقیه شکل گرفت، امروز زورگویان، شهوت پرستان، مستکبران، دنیا پرستان و سلطه جویان درصدد هستند پرچم الله انقلاب اسلامی را پایین بکشند، چرا که می‌دانند با اهتزاز این پرچم، زمینه ظهور حضرت حجت فراهم می‌شود.

سردار جوانی تاکید کرد: کودتا، بمب گذاری، قائله های تجزیه طلبی، تحریم‌ها و جنگ تحمیلی تنها بخشی از توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی از سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب تا به امروز بوده است.

وی گفت: امام راحل با نفس مسیحایی خود علیه صدام، ملت ایران را تکریم و دشمن را تحقیر کرد، امام می‌دید که این ملت و جوانان مردم در مکتب امام حسین (ع) پرورش یافته‌اند، امام راحل باور داشت، ملتی که شهادت دارد، شکست ندارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی، دفاعی مبتنی بر نبرد عاشورایی شکل گرفت و باعث شکست دشمن شد، دشمنان بعد از جنگ هشت ساله به فکر فرو رفتند و متوجه شدند از دل این جنگ، ملتی قوی، پویا و سرافراز روییده است.

وی گفت: بیش از ۲۳ هزار شهید استان اصفهان گواه این امر است، مردم انقلابی اصفهان در تشییع شهیدان خود در دوران دفاع مقدس، شعار «برادر شهیدم راهت ادامه دارد» را سر می‌دادند و این پیامی بود که ملت به خانواده شهدا منتقل کردند.

سردار جوانی با بیان اینکه سفارش شهیدان به طور قطع در یک جمله انجام جهاد است؛ چرا که عزت جامعه اسلامی به جهاد است، افزود: دشمن به دنبال تحریف جامعه اسلامی و بازیابی سلطه خود است، لذا تنها راه دفع شر دشمن و تداوم این عزت و سرافرازی، استمرار جهاد در راه خدا است، مبارزه با دشمن تعطیل بردار نیست چون دشمنی دشمنان قطعی است و شهدا از ما مطالبه جهاد در راه خدا را دارند.

وی با اشاره به اینکه باید جهاد زیر پرچم ولایت باشد، تصریح کرد: دشمنان هر از گاهی به این فکر می‌روند که نقشی برای خود علیه انقلاب و ایران تعریف کنند، روزی تحریم اقتصادی را انجام می‌دهند، روزی دیگر فتنه ۷۸ و ۸۸ را برپا کرده و زمانی غائله ۹۶ را ایجاد می‌کنند و گاهی هم با ایجاد اغتشاشات و گروه‌های تروریستی در منطقه به دنبال اهداف شوم خود هستند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران افزود: اگر رشادت‌ها و دلیل مردی‌های جوانان ایران در این چهار دهه اخیر نبود، امروز ایران در سیطره دشمن قرار داشت، قدرت جبهه مقاومت اسلامی یک واقعیت غیر قابل انکار است، فراهم‌سازی زمینه ظهور امام زمان و حذف رژیم منحوس صهیونیستی از اهداف جبهه مقاومت اسلامی است.

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب وظیفه داریم موانع را از پیش پای پیشرفت انقلاب اسلامی برداشته و مشکلات متعدد کشور در عرصه اقتصادی و فرهنگی را برطرف کنیم.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: امروز دشمن جرأت تعرض نظامی به این سرزمین را ندارد، دشمن به این باور رسیده که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران کارساز نیست، اما به حربه خود چشم دوخته که با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی چشم و دل جوانان ایران را بدزدد.

وی اظهار کرد: امروز ملت باید به سمت جهاد حرکت کنند و لباس رزم به اقتضای زمانه بپوشند، دشمن هرگز جرأت دست اندازی نظامی و پرتاب موشک به ملت ایران را ندارد چرا که ما جرأت آمریکاییان را در موشک باران پایگاه عین الاسد و بازداشت تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس و زدن پهباد فوق پیشرفته جاسوسی آمریکا محک زدیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران عنوان کرد: دشمن در عرصه نظامی در برابر ایران ذلیل و زبون است، چون ایرانی‌ها یک ملت شهادت طلب هستند، بنابراین دشمن در صدد القای دروغ‌ها و بیان روایت‌های جعلی است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین در این عرصه بسیار مؤثر است، گفت: جهاد تبیین به معنای روشنگری، تبیین واقعیت‌ها و افشای دروغ‌ها است، بنابراین نباید اجازه دهیم، جوانان تحت تأثیر القائات دروغ دشمن به دام استکبار بیفتند، آینده به خوبی برای ما روشن است ما از آینده هیچ نگرانی نداریم، چرا که می‌دانیم در آینده رژیم صهیونیستی حذف شده و آمریکا قدرت دست چندم دنیا خواهد بود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: جوانان باید با تاریخ انقلاب آشنا شوند، چرا که هیچ انسان عاقلی مقابل ملت خود قرار نمی‌گیرد.

به گزارش ایمنا، در پایان این کنگره از اپلیکیشنی به نام «دوست شهید من» و کتاب‌های نگارش شده بر اساس دل نوشته‌های نوجوانان محلات منطقه دو شهرداری رونمایی و پیکر مطهر شهید گمنامی از عملیات کربلای چهار نیز بر روی دستان مردم شهیدپرور اصفهان تشییع شد.

کد خبر 608813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.