ذوب‌آهن - پیکان/ تارتار و مجتبی علیه تیم‌های سابق

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و پیکان تهران از ساعت ۱۹ در ورزشگاه فولادشهر، هفتمین جدال‌ خود در لیگ‌برتر را مقابل یکدیگر انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ برتر فوتبال ایران پس از انجام بازی‌های هفته ششم در روز نوزدهم شهریورماه، به‌دلیل فیفادی و اردوی تدارکاتی تیم‌ملی فوتبال ایران در کشور اتریش برای ۲۱ روز در تعطیلی به‌سر می‌برد و از امروز با انجام پنج دیدار از سر گرفته خواهد شد؛ در یکی از بازی‌ها، تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و پیکان تهران از ساعت ۱۹ در ورزشگاه خالی از تماشاگر فولادشهر مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.

ذوب‌آهن با برد آشتی می‌کند؟

گاندوهای اصفهانی بعد از اینکه با شش تساوی پیاپی در شش هفته لیگ‌برتر، رکورد بیشترین تساوی متوالی از آغاز فصل را شکستند، به‌دنبال این هستند تا بالاخره با پیروزی آشتی کنند و بعد از هشت‌بازی (از فصل گذشته تاکنون) به یک سه امتیاز در لیگ‌برتر دست پیدا کنند.

ذوبی‌ها در هفته‌های اخیر دو دیدار تدارکاتی مقابل تیم‌های لیگ یکی و لیگ برتری انجام دادند که البته نتایج آن یک شکست و یک تساوی بود اما سعی کردند با تمرینات و برنامه‌ریزی و حفظ آمادگی، در بازی برابر پیکان به نخستین پیروزی فصل دست پیدا کنند؛ آن‌هم در شرایطی که به‌جز احسان پنشنبه تمام بازیکنانشان را در اختیار داشتند. همچنین دارکو بیدوف در تمرینات اخیر گاندوها به مرز آمادگی رسیده است و شاید او را در دیدار با پیکان در زمین ببینیم. به‌علاوه اینکه احسان پنشنبه پس از قهرمانی با تیم‌ملی تاجیکستان در تورنمنت دوستانه جام‌پادشاهی تایلند و ثبت یک‌گل زیبا در مرحله نیمه‌نهایی برای تیمش، نشان داد با وجود نیمکت‌نشینی در سبزپوشان، همچنان آماده و سرحال است و شاید دیگر نظر مهدی تارتار به او جلب شود و در بازی امروز او را برای نخستین‌بار در ترکیب اصلی ذوب‌آهن ببینیم.

مصاف ذوب‌آهن با استعدادپرورترین باشگاه لیگ برتر

پیکان تهران نیز با مجتبی حسینی و یک کادر فنی کاملاً ذوب‌آهنی، در هفته‌های اخیر تمرینات آماده‌سازی‌اش را در تهران دنبال کرد و یک بازی تدارکاتی را نیز در برابر مس رفسنجان به انجام رساند؛ پیکان تا پایان هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر به دو پیروزی، دو تساوی و دو شکست دست پیدا کرده است و با وجود عملکرد بهتر نسبت به ذوب‌آهن در خط حمله و کسب پیروزی، فقط دو امتیاز از تیم مهدی تارتار بیشتر دارد.

پیکان که در سال‌های اخیر لیگ برتر همیشه یکی از باشگاه‌های مؤثر در معرفی بازیکنان جوان و ستاره‌های آینده‌دار بوده است و مهدی تارتار سرمربی اسبق پیکان نیز این راه را ادامه داد، اکنون روندش به‌دست سیدمجتبی حسینی به‌خوبی ادامه پیدا کرده است، تا جایی‌که بازوبند کاپیتانی این تیم به سامان فلاح، مدافع متولد ۱۳۸۰ خودروسازان رسیده است تا دومین کاپیتان جوان تاریخ لیگ‌برتر لقب بگیرد. همچنین غلامرضا ثابت‌ایمانی دیگر بازیکن جوان پیکان که تنها ۲۲ سال سن دارد در هر شش بازی این تیم به‌میدان رفته و دو پاس‌گل نیز به ثبت رسانده است.

این ویژگی در پیکان قابل تحسین است و خودروسازان تهرانی را به یکی از معدود باشگاه‌های فوتبال ایران تبدیل می‌کند که سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای روی جوانان دارد و از اعتماد به آنان نیز همیشه سود برده است. مسئله‌ای که در بازی امروز نیز به طور قطع یکی از ویژگی‌های تیم مجتبی حسینی خواهد بود چرا که میانگی سنی ۲۴.۲ پیکان باعث می‌شود انرژی و دوندگی بالا به تیم تزریق شود و هر حریفی را دچار آزار می‌کند؛ البته همان‌طور که مهدی تارتار سرمربی ذوب‌آهن نیز یادآور شد اشتباهات جوانان پیکان کم نبوده است و به طور قطع ذوب‌آهن به‌دنبال غافلگیری و ضدحمله‌زدن به تیم جوان و شاید پراشتباه مجتبی حسینی است تا با استفاده از این حربه دروازه آنان را باز کند.

ذوب‌آهن، زمانی‌که مهدی تارتار و کادر فنی‌اش را از پیکان به اصفهان آورد همراه با او، نادر محمدی، آرمان قاسمی، امیرحسین جدی، محمدعلی فرامرزی، محمدامین درویشی و حتی خدابنده‌لوی پدیده که هم‌اکنون در گل‌گهر توپ می‌زند را جذب کرد و اکنون همه آن‌ها آماده مصاف با تیم سابقشان هستند.

نباید از این نکته مهم غافل بمانیم، به همان میزان که ذوب‌آهن از پیکان مربی و بازیکن گرفته، پیکان نیز امری مشابه را انجام داده است و در تیم فعلی پیکان، امیر شبانی و مجتبی حق‌دوست یکی از بهترین هافبک‌های فعلی لیگ از سبزپوشان اصفهانی قرار دارند.

پیکانی‌ها در بازی امروز برابر ذوب‌آهن ممکن است شرزود تمیروف را در اختیار نداشته باشند؛ بازیکنی که از پرسپولیس با بدترین آمار گلزنی در یک‌سال اخیر فوتبال ایران به پیکان پیوست و حالا به‌دلیل مشکلات ویزا شاید به بازی برابر ذوب‌آهن نرسد. البته ذوبی‌ها از نرسیدن وی به بازی امروز خوشحال می‌شوند، چرا که تک‌گل او در لیگ برتر به گاندوهای اصفهانی زده شده است. حسینی در صورت آماده‌نشدن تمیروف، می‌تواند روی ابراهیم صالحی، مهاجم باتجربه تیمش به‌همراه مهاجمان جوان‌تر از جمله محمدحسین فلاح و ساسان حسینی حساب ویژه‌ای باز کند.

ذوب‌آهن ۱۷۲۴ روز در اصفهان پیکان را نبرده است!

آمار و ارقام ذوب‌آهن و پیکان در چند فصل اخیر کاملاً به‌نفع پیکان است؛ آخرین پیروزی ذوب‌آهن مقابل پیکان در لیگ برتر به بازی برگشت این دو تیم در فصل هجدهم برمی‌گردد و گاندوهای اصفهانی چهار سال است که در حسرت شکست‌دادن پیکان هستند. ضمن اینکه ذوبی‌ها آخرین‌بار، حدوداً ۱۷۲۴ روز قبل در فولادشهر پیکان را شکست داده‌اند؛ زمانی‌که امیر قلعه‌نویی سرمربیشان بود و مربی فعلیشان یعنی قاسم حدادی‌فر هنوز در اوج بود و این طلسم‌ها، فشار پیروزی را روی دوش مهدی تارتار و تیمش بیشتر می‌کند.

البته که از ۳۴ مصاف ذوب‌آهن و پیکان در تاریخ لیگ برتر، سهم ذوب‌آهن ۱۵ پیروزی بوده و پیکان ۱۰ بار با برتری زمین را ترک کرده و در ۹ دیدار نیز امتیازات تقسیم شده است؛ این نشان می‌دهد که ذوب‌آهن همچنان دست بالاتر را دارد و شاید برای گذشتن از تمام طلسم‌ها و رکوردهای منفی، نتیجه‌ای جز پیروزی شاگردان تارتار را به ساحل آرامشی حداقل کوتاه‌مدت نرساند.

مجتبی حسینی نیز می‌خواهد تداوم شکست‌ناپذیری‌اش در مقابل تیم سابق را به سه بازی متوالی افزایش دهد و باید دید چه اتفاقاتی در فولادشهر خواهد افتاد. ورزشگاهی که در آخرین ساعات جمعه‌شب _هشتم مهرماه_ با تصمیم شورای امنیت استان اصفهان، پذیرای هواداران نخواهد بود و به این‌ترتیب آخرین خبر پیش از دیدار ذوب‌آهن و پیکان، بدون تماشاگر بودن آن به‌شمار می‌رود.

کد خبر 608765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.