تقویت زیرساخت‌های شهری ساوه با اجرای پروژه‌های عمرانی

شهردار ساوه گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی و توزیع عادلانه خدمات در نقاط مختلف به ویژه حاشیه شهر تقویت زیرساخت‌های شهری را به دنبال دارد.

به گزارش ایمنا، امیررضا یوسفیان در آئین افتتاح بوستان آزادگان شهرک علوی و رونمایی از شش دستگاه اتوبوس درون شهری، اظهار کرد: این بوستان به وسعت ۱.۵ هکتار در مدت زمان شش ماه با صرف اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و در ایام هفته دفاع مقدس با نام مقدس آزادگان تقدیم شهروندانی می‌شود که به برکت خون مطهر شهدا در آسایش و آرامش زندگی می‌کنند.

وی افزود: این بوستان که به صورت نواری و خطی طراحی و اجرا شده است به عنوان یک کریدور سبز برای مجتمع‌های مسکونی مستقر در شهرک علوی و نیز نوار سبز در کمربندی شمالی نقش‌آفرینی می‌کند و یک فضای مفرح شامل سه مجموعه بازی پلی اتیلن بازی کودکان، کفپوش، روشنایی، نیمکت و سطل‌های زباله، فضای سبز و رنگ‌آمیزی در محل شهرک علوی به در طول بلوار سید الشهدا (کمربندی شمال) به ساکنان این محله تقدیم شد.

شهردار ساوه خاطرنشان کرد: با توجه به واقع شدن این بوستان در مجاورت مجتمع مسکونی ۱۶۲۰ واحدی شهرک علوی ساوه، فضای احداث شده بخشی از نیازهای ساکنان این منطقه را به فضای تفریحی و سبز مرتفع می‌کند.

یوسفیان با اشاره به رونمایی از شش دستگاه اتوبوس واحد درون شهری، اضافه کرد: ۱۱ سال بود که به ساوه حتی یک دستگاه اتوبوس یارانه‌ای اختصاص نیافته بود و امروز با قیمت یارانه‌ای پنج میلیارد تومانی برای هر دستگاه اتوبوس به همت دولت، شش دستگاه از مجموع ۵۰ دستگاه سهم ساوه رونمایی شد.

وی با بیان اینکه سهم ساوه از یارانه دولتی خرید اتوبوس‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: برای تأمین پرداخت سهم شهرداری ساوه به میزان ۵۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی که علاوه بر ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه دولتی است، با مشکلات فراوانی مواجه شدیم، اما با حمایت استانداری و دولت و مشارکت شهروندان این مبلغ تأمین و اتوبوس‌های تحویل داده شده که مجهز به دوربین مدار بسته، شارژر گوشی، تلویزیون، صندلی‌های راحت و ظرفیت بیشتر است با هدف توزیع عادلانه خدمات، به مناطق حاشیه‌ای شهر اختصاص می‌یابد.

شهردار ساوه بازسازی استخر کوثر با صرف هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح مدیریت شهری دانست و تاکید کرد: فعالیت استخر کوثر شهرداری که مدتی با وقفه مواجه شده بود با اقدامات مرمت و بهسازی که در حوزه زیربنایی و روبنایی انجام شده، از سر گرفته خواهد شد.

یوسفیان ادامه داد: بازسازی دو دستگاه خودرو و ساختمان اداری برای ارائه فوریت‌های خدمات شهری و سامانه ۱۳۷ با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان از جمله پروژه‌هایی است که اجرا و وارد چرخه خدمات‌رسانی خواهد شد.

شهردار ساوه با گرامیداشت روز آتش‌نشان، گفت: آتش نشانان جان خود را نثار می‌کنند تا جان شهروندان آسیب نبیند ولی متأسفانه برخی از نوجوانانی که با عقاید دشمنان همسو می‌شوند اقدام به آتش زدن اتوبوس درون شهری ساوه کردند و به اموال عمومی نظیر خودروی آتش نشانی و آتش نشانان آسیب زدند.

وی در خصوص آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه جدید آتش‌نشانی در ساوه، گفت: ایستگاه شماره پنج آتش‌نشانی شهرداری با جانمایی مناسب کلنگ‌زنی شده است و طبق استانداردهای وزارت کشور تجهیز خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود برای احداث ساختمان آن ۱۵ میلیارد تومان هزینه شود.

شهردار ساوه تاکید کرد: با اختصاص ۲۵۰۰ تن قیر یارانه‌ای در دو مرحله، ۳۰ محله شهر ساوه آسفالت شد و برای ۳۶ محله دیگر نیز برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها هیچ محله خاکی در ساوه وجود نداشته باشد.

یوسفیان افزود: اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های اخیر حاصل خرد جمعی و تلاش‌های شورای شهر و شهرداری بوده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 608758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.