رابطه مردم و شهرداری باید مشارکت‌جویانه باشد

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: از وقوع انقلاب تاکنون، شهرداری‌ها از نهاد خدماتی به نهادی اجتماعی تبدیل شدند و این سبب شده رابطه مردم با شهرداری‌ها مستمر و مشارکت‌جویانه باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری در گردهمایی رؤسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها که در محل اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه در گذشته شهرداری‌ها را به عنوان نهادهای خدماتی می‌شناختیم، اظهار کرد: از وقوع انقلاب تاکنون، شهرداری‌ها از نهاد خدماتی به نهادی اجتماعی تبدیل شدند و این سبب شده رابطه مردم با شهرداری‌ها مستمر و مشارکت‌جویانه باشد.

وی ادامه داد: آنچه که مردم از شهرداری‌ها می‌خواهند زندگی مبتنی بر رفاه، آرامش و آسایش است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: نمی‌توانیم با مدل‌های گذشته شهر را اداره کنیم و برای خدماتی که به مردم ارائه می‌دهیم باید پیوست مطالعاتی مبتنی بر پژوهش‌های روشن و نیازهای مردم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نیازهای مردم به طور دائمی در حال تکامل و تبلور است که این نیازها باید مبتنی بر مطالعه و پژوهش انجام شود، چرا که هر اقدام شهرداری منبعث از هزینه‌هایی است که از جیب مردم تأمین می‌شود.

سروری با بیان اینکه موضوع مطالعه و پژوهش هر روز در شوراها و شهرداری‌ها جای خود را باز می‌کند، تاکید کرد: تمام اقداماتی که شهرداری انجام می‌دهد باید مبتنی بر پیوست‌های پژوهشی و مطالعاتی باشد.

وی اضافه کرد: وجود نیروهای خوش فکر در استان‌های مختلف خوشحال‌کننده است چرا که آنان موضوع پژوهش را خوب درک کرده‌اند.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: در بسیاری از شهرداری و شوراها مراکز مطالعاتی داریم و سوالی که اینجا مطرح بوده این است که نسبت مراکز پژوهشی و شوراها مراکز مطالعاتی شهرداری‌ها چه می‌شود؟، چگونه طراحی شود که از این دو مرکز پژوهش‌های کاربردی استخراج و پژوهش‌ها موازی انجام نشود.

کد خبر 608748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.