ورود گوسفندان به لیون فرانسه

رویداد "ترانس‌هومانس شهری" با هدف آشنا کردن شیوه‌های چوپانی روستایی برای ساکنان شهر لیون فرانسه برگزار شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ترانس هومانس یک سنت قدیمی جابه‌جایی فصلی دام بین مراتع تابستانی و زمستانی است. مانند هر کلمه جدید، اگر بتوانید به جای خواندن در مورد آن، واقعاً کلمه را تجربه کنید، تجربه ملموس‌تری خواهید داشت. شهر لئون فرانسه با اجرای رویدادی موسوم به "ترانس هومانس کوچک" به شهروندان این فرصت را داد که تا این سنت قدیمی را از نزدیک تجربه کنند.

طی این رویدادی که چند روز پیش برگزار شد، گله‌ای متشکل از ۳۰ گوسفند به رهبری چوپانان، ۲۴ کیلومتر را در منطقه شهری لئون بزرگ طی کردند و شهروندان کنجکاو در کنار گوسفندان پیاده‌روی کردند و با شیوه‌هایی که برای هزاران سال توسط بشریت انجام شده است، بیشتر آشنا شدند.

ورود گوسفندان به لیون فرانسه

گوسفندان روزانه شش تا هشت کیلومتر با نظارت چوپانان راه می‌روند، بدون اینکه مستقیماً در جاده با ماشین‌ها برخورد داشته باشند. برگزارکنندگان رویداد در این رابطه می‌گویند: "با این کار ما فضاهای گرمی را در شهر ایجاد کردیم که برای آگاهی از محیط‌زیست بسیار مناسب است."

به گفته برگزارکنندگان، جابه‌جایی شهری نظیر ترانس هومانس فواید متعددی را به طور همزمان برای شهر فراهم می‌کند. جدای از محو کردن مرزهای بین حومه و شهر، در واقع برای چند روز هم که شده شهروندان را با طبیعت و کشاورزی شهری آشنا می‌کند.

همچنین این رویداد یک هدف آموزشی را برای بزرگسالان و بچه‌ها به همراه داشت؛ شرکت‌کنندگان توانستند با چوپان‌ها صحبت کنند و انواع سوالات مربوط به این رویداد را از آنها بپرسند.

کد خبر 608744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.