دی بروین در آستانه شکستن رکورد لیگ جزیره

ستاره بلژیکی منچستر سیتی به شکستن رکورد پاس گل استیون جرارد نزدیک شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از رویترز، منچسترسیتی روز یکشنبه در ورزشگاه اتحاد از منچستریونایتد میزبانی می‌کند و در همین حال، کوین دی بروین به دنبال شکستن رکوردی مهم در لیگ جزیره است.

بازیکن ۳۱ ساله بلژیکی که به عنوان یکی از بهترین بازیسازان فوتبال جهان شناخته می‌شود، در آخرین بازی سیتی مقابل ولورهمپتون، دو پاس گل داد تا تیمش در نهایت با نتیجه سه بر صفر پیروز شود.

دی بروین پس از ۷ بازی در لیگ برتر در این فصل، اکنون ۶ پاس گل به نام خود ثبت کرده که بیش از هر بازیکن دیگری در این لیگ است. این ملی پوش بلژیکی در مجموع ۹۲ پاس گل در لیگ برتر به ثبت رسانده که او را به همراه جرارد، اسطوره لیورپول در رده هفتم لیست برترین گل سازان تاریخ جزیره قرار می‌دهد.

دی بروین با انجام ۲۸۷ بازی کمتر به رکورد جرارد رسیده است و اگر او بتواند یک بار دیگر در بازی آینده تیمش پاس گل بدهد، جرارد را پشت سر می‌گذارد. با دادن یک پاس گل، او با دیوید سیلوا (۹۳ پاس گل)، اسطوره سیتیزن‌ها در رده ششم فهرست بیشترین پاس گل قرار می‌گیرد و تنها یک گام عقب تر از ستاره سابق آرسنال، دنیس برگکمپ (۹۴ پاس گل) خواهد بود.

دی بروین در این فصل مشکلی برای پیشی گرفتن از بازیکنانی که در رده‌های بالاتر از او هستند نخواهد داشت. دور از انتظار نیست که او به زودی به پنجمین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل خواهد شد که ۱۰۰ پاس گل در این رقابت‌ها به نام خود ثبت کرده است.

رایان گیگز در حال حاضر با ۱۶۲ پاس گل در طول ۲۴ سال حضور پرافتخارش در منچستریونایتد در صدر جدول قرار دارد. سسک فابرگاس با ۱۱۱ پاس گل در رده دوم قرار دارد و وین رونی با ۱۰۳ و فرانک لمپارد با ۱۰۲ پاس گل در رده‌های بعدی هستند.

اگر دی بروین به آمار استثنایی خود در این فصل ادامه دهد، می‌تواند رکورد بیشترین پاس گل در لیگ برتر در یک فصل را به نام خود ثبت کند. آمار قابل توجه ۲۰ پاس گل او در فصل ۱۹-۲۰۱۸، رکورد مشترک بیشترین پاس گل در یک فصل لیگ برتر را به نام وی ثبت کرد و او حالا به همراه تیری هانری، اسطوره آرسنال در فصل ۰۳-۲۰۰۲ در تاریخ این رقابت‌ها جاودانه شده است.

دی بروین فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ را با فرم خوبی آغاز کرده و در هر یک از سه بازی اول خود در لیگ برتر، یک پاس گل داده است. دی بروین پس از تساوی مقابل کریستال پالاس و ناتینگهام فارست، در ماه سپتامبر در دو بازی سه پاس گل داد و پس از آن نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن ماه لیگ برتر شد.

کد خبر 608702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.