رمز جاودانگی هر نهضتی در پرتو استقامت است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: رمز جاودانگی هر نهضتی در پرتو استفامت و مقاومت برای خدا و یقین داشتن نسبت به ایمان و عقاید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمد حسین بلک امروز _جمعه ششم مهرماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان به مناسبت دهه وقف اظهار کرد: میلاد رسول اکرم (ص) و حضرت امام صادق (ع) را تبریک عرض می‌کنم و از خدا می‌خواهیم به یمن این ایام و با عنایت و الطاف امامان نظام اسلامی به رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور و حاکمیت آن امام عالی مقام باشد.

وی ادامه داد: در قرآن آمده است ما افرادی را انتخاب کردیم و به آن‌ها شایستگی دادیم تا امامان جامعه شوند و انسان را به سوی خدا هدایت کنند، اولین مسئله مهم برای انسان‌هایی که سرمشق، الگو، اسوه و امام جامعه هستند صبر برای خدا و صبر در راه خدا و ایستادگی و استقامت در راه عقاید و باورهای الهی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: گاهی ما مامور به صبر در مسائل جزئی زندگی خود هستیم که صبر شخصی است، مومن باید صبور باشد اما آنچه مهم است فراتر از صبر زندگی شخصی است خداوند ما را به صبری بالاتر دستور داده است. ما یک صبر فردی و یک صبر جمعی و اجتماعی داریم، در صورتی که اهداف متعالی در جامعه داشته باشیم باید همه با هم برای رسیدن به آن هدف شکیبا و مقاومت و استقامت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیامبر عظیم الشان در راس این صبوری‌ها و شکیبایی‌ها است، اضافه کرد: برای یک جامعه ضعف در باورها و تردید در عقاید بسیار شکننده و مخرب است افرادی می‌توانند اسوه باشند که اهل شکیبایی و یقین به باورهای دینی باشند.

بلک گفت: شهدای کربلا، صدر اسلام و شهدای دفاع مقدس اگر برای همیشه ماندند چون یقین بر باورهای مستحکم دینی داشتند. امروز بیشترین هجمه دشمن برای ستاندن این دو رکن مهم از جامعه است دشمن قصد دارد یا استقامت و مقاومت جامعه را بشکند و یا اگر می‌تواند در باورهای دینی خلل ایجاد کند. حوادث و فتنه‌ها این دو مسئله را نشانه رفته است تا وانمود کنند مردم در سایه نظام اسلامی صبر خود را از دست دادند همچنین تلاش می‌کنند حتی یک نفر که حجاب را برگزیده از سنگر حجاب بیرون بیاید و سنگرها را بشکند.

وی خاطرنشان کرد: امروز به خوبی درک می‌کنیم همان‌گونه که موشک نقطه‌زن سنگر دشمن را ویران می‌کند، حجاب یک بانوی مفتخر به حجاب هم مانند موشک‌های نقطه‌زن دل‌های فتنه‌انگیزان را ویران می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه رمز جاودانگی هر نهضتی در پرتو استقامت و مقاومت برای خدا و یقین داشتن نسبت به ایمان و عقیده است، تصریح کرد: مسئولیت همه ما حفظ بیش از گذشته میراث شهدا از نظام اسلامی است.

سالانه ۱۰۰ وقف جدید در اصفهان ثبت می‌شود

وی گفت: وقف یکی از خوبی‌ها به جا مانده از سنت‌های پیامبر اکرم (ص) است، وقف یکی از معروفاتی است که زیر سایه نظام اسلامی رشد می‌کند و میراث نظام اسلامی است. در استان اصفهان سالانه ۱۰۰ وقف جدید ثبت می‌شود، بنابراین ما در سخت‌ترین شرایط هیچ‌گونه کم و کاستی در این روند نورانی وقف برای خدا نداریم. همیشه این رود زلال در جریان و حرکت است.

بلک افزود: پیش‌تر افرادی وقف می‌کردند که مازاد اموال خود را در راه خدا می‌سپردند امروز عزیزانی اموال شخصی خود را وقف می‌کنند که هنوز به منزل مسکونی خود نیاز دارند. امروز سن وقف تغییر کرده است و جوانان با میل اموال خود را وقف می‌کنند. همچنین نیت‌ها متحول شده است امروز افرادی وقف برای دغدغه‌های مقام معظم رهبری وقف می‌کنند، مال خود را وقف می‌کنند تا نگرانی ولی امر مسلمین در جامعه کمتر شود.

وی ادامه داد: نه تنها روند وقف در استان اصفهان رو به کاهش نیست بلکه رو به افزایش است، از این رو جهت رسیدگی به وظایف به مسائل محوری نیاز داریم که یکی از آن‌ها این است که موقوفات در جای خود محافظت شود از این رو مکلف هستیم از محل درآمدهای موقوفات ابتدا به خود آنها رسیدگی کنیم.

تاکنون ۲۵ میلیارد تومان از محل درآمدهای موقوفات اجرای نیت شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: تاکنون ۲۵ میلیارد تومان از محل درآمدهای موقوفات اجرای نیت شده است این نیت شامل برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی به ویژه مراسم عزاداری امام حسین (ع) بوده است، بخشی در زمینه دارو، درمان و بهداشت، بخشی ملزومات تحصیلی برای دانش آموزان کم بضاعت (توزیع ۱۴۰۰ بسته میان دانش آموزان) بخش دیگری از این اقدامات توسعه فضاهای فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان است که سالانه با احتساب نیت خیر مردم و نذورات آن‌ها حدود ۷۰ میلیارد تومان در این اماکن هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: این در حالی است که امکانات دولتی را در این زمینه صرف نکردیم، بقاع متبرکه با نیات خیرخواهانه و عاشقانه مومنان تامین می‌شود. در سطح استان گره‌هایی وجود دارد که از ما انتظار می‌رود در مناطق مسکونی مردم امور را تسهیل کنیم از این رو با مجوزهایی که نماینده ولی فقیه در وقف صادر کردند برنامه‌هایی برای تسهیل در زندگی مردم منطقه حصه و برخی مناطق دیگر داریم.

کد خبر 608674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.