تسهیل رفت‌وآمد والدین و دانش‌آموزان با طرح کتابخانه دوچرخه

مسئولان ایرلندی برای حمایت از والدین و کودکان در روزهای آغاز دوران تحصیلی طرحی به نام «کتابخانه دوچرخه» به راه انداخته‌اند که به والدین این امکان را می‌دهد که بدون هیچ‌گونه مانع مالی، انواع مختلف دوچرخه را برای کودکان دبستانی خود امتحان کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته، اولین کتابخانه دوچرخه در دوبلین ایرلند افتتاح شد که به والدین این فرصت را می‌دهد تا دوچرخه‌های باری، تاشو و دوچرخه‌های الکترونیکی را به عنوان بخشی از بسته حمایتی مدرسه قرض بگیرند. این اقدام به خانواده‌ها و دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مزایای جابه‌جایی بدون آلایندگی را بدون نیاز به مقابله با موانع یعنی قیمت زیاد دوچرخه تجربه کنند.

فرانچسکو پیلا، یکی از سازمان‌دهندگان این پروژه در این رابطه گفته است که این ایده به والدین در هنگام رفت‌وآمد به مدرسه یک حق انتخاب خوب می‌دهد؛ استفاده از انواع مختلف دوچرخه.

در حالی که دوچرخه‌سواری یکی از ارزان‌ترین اشکال حمل‌ونقل است، دوچرخه‌های باری و الکترونیکی به دلیل هزینه اولیه خرید، می‌توانند مانع بزرگی باشند. بنابراین،هدف پروژه علاوه بر کمک به خانواده‌ها در هزینه‌های رفت‌وآمد، این است که برای والدین و کودکان مزیت‌های دوچرخه‌سواری را به ارمغان بیاورد.

شرکت iCharge در این رابطه توضیح داد که حدود سه‌چهارم سفرها در ایرلند با ماشین انجام می‌شود و جایگاه این جمهوری را در اتحادیه اروپا از نظر جابه‌جایی پایدار بسیار پایین‌تر از سایرین قرار می‌دهد. بنابراین، ایده iCharge به کاهش تعداد خودروها کمک می‌کند و همین اقدام منجر به ایجاد جاده‌های ایمن‌تر، تصادفات کمتر و مهم‌تر از همه، انتشار کمتر CO2 می‌شود.

iCharge، سازمانی است که به ایجاد کتابخانه دوچرخه کمک می‌کند و توسط کمیسیون اروپا تأمین مالی و از طرف بنیاد علمی ایرلند پشتیبانی می‌شود.

علاوه بر این، طرح کتابخانه دوچرخه به مقامات کمک می‌کند تا به تعهدات جاه‌طلبانه کربنی که در سال‌های اخیر داده‌اند، مانند تبدیل دوبلین به یکی از ۱۰۰ شهر اول اقلیم خنثی در اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰، عمل کنند.

تسهیل رفت‌وآمد والدین و دانش‌آموزان با طرح کتابخانه دوچرخه

کد خبر 608669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.