۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
GDP آمریکا کاهش یافت

براساس اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، تولید ناخالص داخلی این کشور طی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ میلادی، ۰.۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، بر اساس ارزیابی منتشر شده روز پنجشنبه از سوی وزارت بازرگانی آمریکا، تولید ناخالص داخلی آمریکا طی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ میلادی، ۰.۶ درصد کاهش یافت. وزارت بازرگانی آمریکا پیشتر اعلام کرده بود میزان کاهش تولید ناخالص داخلی بیشتر خواهد بود.

تولید ناخالص داخلی آمریکا طی سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی نیز کاهش یافته بود. دولت بایدن و بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که وضعیت فعلی به دلیل انسجام در بازار کار، در مرحله رکود نیست.

البته این وظیفه دفتر ملی تحقیقات اقتصادی است که اعلام کند آیا رکود رخ داده است یا خیر و در صورتی که رخ داده باشد برای چه مدتی بوده است. بیم آن می‌رود که به دلیل تدابیر بانک مرکزی آمریکا برای کاستن از سرعت تورم، رکود در ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی روی بدهد.

وزارت بازرگانی آمریکا روز پنجشنبه گزارش بازبینی آمار سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی را نیز منتشر کرد. در این گزارش آمده است، سقوط تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل شیوع کووید ۱۹ کمتر از مقدار اعلامی بوده است.

نخستین اقتصاد دنیا در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد بیشترین کاهش تولید داخلی ناخالص از سال ۱۹۴۶ بود. اقتصاد آمریکا در ماه‌های مارس و آوریل ۲۰۲۰، شاهد دو ماه رکود بود.

کد خبر 608623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مبین JP ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    امریکا رو به افول است 0.6 خیلی زیاد است