اجرای ممنوعیت مصرف الکل در بروکسل

مسئولان شهر بروکسل بلژیک برای افزایش ایمنی فضاهای عمومی شهر، طرح ممنوعیت مصرف الکل در انظار عموم را تمدید کنند که بر اساس آن متخلفان تا ۳۵۰ یورو جریمه می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بروکسل برنامه‌های خود را برای تمدید ممنوعیت مصرف الکل در مرکز شهر برای یک سال دیگر، تا اکتبر ۲۰۲۳، اعلام کردند. این سیاست برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ برای کمک به مهار بعضی از مسائل نظم عمومی و همچنین ارتقای ایمنی مناطق عابر پیاده وضع شد. مقامات شهری توضیح داده‌اند که این سیاست تأثیرات موفقیت‌آمیزی در کاهش آسیب‌های تخریبی بر فضای عمومی و همچنین زباله‌ها داشته است.

ممنوعیت مصرف الکل در ملأ عام برای اولین بار در فوریه ۲۰۲۰ برقرار شد و در ابتدا قرار بود فقط به مدت شش ماه و فقط از نیمه شب تا ساعت ۶ صبح اعمال شود. ممنوعیت جدید به مقامات امکان قانونی صدور جریمه تا ۳۵۰ یورو را می‌دهد، رقمی که می‌تواند برای متخلفانی که طی دو سال مرتکب خلاف تکراری شده‌اند، دو برابر شود.

این تصمیم، در بحبوحه اپیدمی کووید -۱۹ برای محدود کردن بی‌نظمی عمومی و رفتار خشونت‌آمیز و همچنین برای محدود کردن تجمعات عمومی تمدید شده بود. اکنون مقامات شهر بروکسل می‌توانند بار دیگر به تمدید این قانون تا اکتبر ۲۰۲۳ رأی دهند. شهر بروکسل همچنین قصد دارد این ممنوعیت را به ۲۴ ساعت در شبانه روز و هفت روز هفته تمدید کند.

بر اساس گزارش اداره پلیس بروکسل، این ممنوعیت تا حدی بر کیفیت زندگی در مرکز شهر تأثیر گذاشته است و مهم‌تر از همه، کاهش قابل‌توجهی در میزان زباله و مواد زائد را به همراه داشته است. گزارش پلیس همچنین نشان می‌دهد که شکایات از سوی ساکنان در این رابطه نیز به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

اجرای ممنوعیت نوشیدن الکل در بروکسل

کد خبر 608608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.