هانری: وار لذت فوتبال را از بین می‌برد

بازیکن سابق آرسنال و بارسلونا به انتقاد از عملکرد کمک داور ویدیویی پرداخت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، تیری هانری، ستاره سابق تیم‌های آرسنال و بارسلونا دل خوشی از وار ندارد و معتقد است که ورود این تکنولوژی به دنیای فوتبال اتفاق خوبی نبوده است.

تیری هانری معتقد است که زمان صرف شده برای تصمیم‌گیری با استفاده از VAR، شادی فوتبال را از بین می‌برد. وی که سابقه بازی در تیم‌های بزرگی همچون آرسنال و بارسلونا را در کارنامه دارد، ادعا کرده است که مشکل بنیادی و اساسی با وار و حضور آن در فوتبال ندارد اما این تکنولوژی معایب خود را نیز دارد.

هانری در خصوص ورود تکنولوژی وار به فوتبال گفت: این طور نیست که من با این تکنولوژی و وارد شدنش به ورزش فوتبال مشکلی داشته باشم، اما سرعت تصمیم‌گیری در فوتبال اهمیت بالایی در مقایسه با سایر ورزش‌ها دارد و این نکته وار سرعت فوتبال را می‌گیرد، ناامید کننده است.

مهاجم سابق آرسنال در کنفرانس تجاری-ورزشی در لندن گفت: در فوتبال، ما هنوز عقب هستیم، چیزهای زیادی برای یادگیری داریم. آنچه در فوتبال آمریکا، راگبی، کریکت یا ورزش‌های دیگر می‌بینیم، اتفاقاتی است که در لحظه می‌افتد. چیزی که نسبت به وار دوست ندارم این است که چنین تکنولوژی سرعت کافی را ندارد. اعتقاد دارم که باید سرعت آن بیشتر شود.

وی ادامه داد: با وار، اتفاقات به اندازه کافی سریع نیست. اینکه در بعضی از مواقع تیم‌ها به دلیل تأخیر در تصمیم‌گیری سیستم کمک داور ویدئویی منتظر می‌مانند اصلاً جالب نیست. باید سرعت این فناوری بسیار بیشتر شود. وار حتی بر روی خوشحالی پس از گل بازیکنان نیز اثر گذاشته است و ما دیگر مانند سابق از چنین صحنه‌هایی لذت نمی‌بریم.

هانری در پایان گفت: باید تکرار کنم که من مخالفتی با وار ندارم. اما مسئله این است که می‌خواهم بازی همواره در جریان باشد. به عنوان یک بازیکن که بارها گلزنی کرده‌ام، می‌دانم که تأخیر ناشی از وی‌ای‌آر چه تأثیری دارد. چنین صحنه‌هایی باعث می‌شود از لذت بازی و شادی آن کاسته شود.

کد خبر 608577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.