ایران برای دوباره ساخته شدن نیاز به ققنوسی به نام اصفهان دارد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ایران برای دوباره ساخته شدن در عرصه فرهنگی و هنری به ویژه در عرصه صنایع دستی نیازمند ققنوسی به نام اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ایزدی امروز_ پنجشنبه هفتم مهرماه_ در آئین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و هتل‌داری اظهار کرد: هنرمندان صنایع دستی سال‌های سختی را در اثر شیوع کرونا سپری کرد، و در این سه سال با سختی‌های فراوانی روبرو بودند.

وی افزود: تفکر لازمه توسعه، برنامه ریزی، موفقیت در تمامی عرصه‌ها است، هر ایرانی بهتر از هر فردی با واژه ققنوس که از خاکستر متولد می‌شود، آشنا است، ایران برای دوباره ساخته شدن در عرصه فرهنگی و هنری به ویژه در عرصه صنایع دستی نیازمند ققنوسی به نام اصفهان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل حوزه گردشگری در این استان تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان می‌تواند پایلوت بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران باشد و استان اصفهان به عنوان پرچمدار صنعت گردشگری ایران باید تقویمی همچون «فیتو» داشته باشد.

وی ادامه داد: به عنوان فردی که سال‌ها در حوزه گردشگری کشور فعالیت کردم، این درخواست را از معاونین وزارت میراث فرهنگی کشور دارم که برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری را از پایتخت به اصفهان واگذار کنند زیرا این استان با دارا بودن پتانسیل‌های فراوان و همکاری‌های بین بخشی به خوبی می‌تواند این نمایشگاه را برگزار کند.

ایزدی اضافه کرد: ایران اسلامی اگر می‌خواهد ایران بماند نیازمند هنرمندان صنایع دستی است که سفیرانی قدرتمند در تمامی عرصه‌ها هستند به همین جهت نیاز است که از هنرمندان این عرصه به خوبی حمایت شود.

وی با اشاره به شعار روز جهانی گردشگری با عنوان «تفکری دوباره برای گردشگری»، اظهار کرد: تفکر لازمه توسعه، برنامه‌ریزی و موفقیت در تمامی حوزه‌ها است و گردشگری عنصری برای رسیدن به توسعه پایدار است به همین جهت نیاز است در حوزه گردشگری اقدامات بنیادین صورت گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در ادامه گفت: از ابتدای نوروز تاکنون اتفاقات زیادی در حوزه سه‌گانه صنایع‌دستی، گردشگری و میراث فرهنگی این استان و کشور افتاده که بدون شک ما را برای رسیدن به آینده و افق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ امیدوار می‌کند و در این میان هنرمندان صنایع دستی سه سال سختی را گذراندند.

کد خبر 608572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.