استفاده از جیمزوب برای شناخت بیشتر مریخ

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: مریخ از گذشته تاکنون به دلیل شباهت‌هایی که به زمین دارد، مورد توجه انسان‌ها بوده است، اما امروزه تلسکوپ فضایی جیمزوب این سیاره را در ناحیه فروسرخ مورد بررسی قرار می‌دهد و جزئیات قابل توجهی ارائه کرده است.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهداف و تصاویر جدید تلسکوپ فضایی جیمزوب اظهار کرد: از تلسکوپ فضایی جیمزوب بیشتر انتظار می‌رفت که در حوزه‌های کلان مورد استفاده قرار بگیرد، اما این‌گونه نیست.

وی افزود: درواقع انتظار داشتیم که تلسکوپ فضایی جیمزوب در مقیاس کیهانی فعالیت کند، اما امروزه این تلسکوپ بسیاری از نقاط منظومه‌شمسی را نیز مورد هدف قرار داده و باعث شده است، متوجه شویم که در منظومه‌شمسی هنوز اطلاعات بسیاری وجود دارد.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: تلسکوپ فضایی جیمزوب مسائل و رازهای پنهان منظومه‌شمسی را نیز آشکار می‌کند و این مسئله اهمیت بسیاری دارد که بتوانیم از این تلسکوپ برای فواصل نزدیک نیز استفاده کنیم.

وی در رابطه با تصاویر جدید تلسکوپ فضایی جیمزوب گفت: یکی از فعالیت‌های جدید و تصاویر شگفت‌انگیزی که به تازگی توسط این تلسکوپ منتشر شده است، تصاویر سیاره مریخ بود.

مرادی اشاره کرد: مریخ از گذشته تاکنون به دلیل شباهت‌هایی که به زمین دارد، مورد توجه انسان‌ها بوده است، اما امروزه تلسکوپ فضایی جیمزوب این سیاره را در ناحیه فروسرخ مورد بررسی قرار داده و جزئیات قابل توجهی ارائه کرده است.

وی افزود: تصاویر جدید تلسکوپ فضایی جیمزوب از سیاره مریخ، به دانشمندان کمک کرد که توزیع انرژی نور خورشید در مریخ را آشکار کنند؛ درواقع این تصاویر به ما نشان داد که در چه نقاطی از سیاره مریخ انرژی بیشتری وجود دارد.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمزوب می‌توانیم جو مریخ را نیز بررسی کنیم؛ درواقع این تلسکوپ به‌واسطه ابزارهای دقیقی که دارد می‌تواند میزان گازهای موجود در جو این سیاره و انرژی آن را نیز به‌دست آورد.

وی تاکید کرد: اطلاعاتی که توسط جیمزوب از توزیع دما در سیاره مریخ به‌دست آمده، بسیار ارزشمند است و دانشمندان باید همواره پیرامون این تصاویر تحقیقات خود را ادامه دهند تا داده‌های علمی بیشتری از تصاویر جیمزوب استخراج کنند.

کد خبر 608439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.