سرمایه‌گذاری شورای شهر لیدز بر صرفه‌جویی انرژی

ممانعت شورای شهر لنکستر از مصرف گوشت، حذف مسیرهای دوچرخه با پایه‌های پلاستیکی در نیواورلئان، تصویب آئین‌نامه مزاحمت توسط شورای شهر همیلتون، تصمیم‌گیری شورای شهر دربی برای دهکده جدید شهر و امتناع شورای شهر لس‌آنجلس از بهبود ایمنی خیابان‌ها عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لیدز مبلغی بالغ بر ۴.۳ میلیون پوند برای ارتقای میزان صرفه‌جویی در مصرف انرژی مدارس ابتدایی سراسر شهر و ساختمان‌های موجود در مالکیت شورا سرمایه‌گذاری کرده است. به‌این‌ترتیب ساختمان‌های عمومی بیشتری در سطح شهر به‌روزرسانی‌های سبز صرفه‌جویی در مصرف انرژی را دریافت خواهد کرد و ۱۰ ساختمان شورا از جمله مراکز کودکان و مدارس ابتدایی در سال آینده به پمپ‌های حرارتی منبع هوا، پنل‌های فتوولتائیک خورشیدی و عایق‌بندی مجهز خواهد شد.

شورای شهر خاطرنشان کرد که این ارتقا به کاهش مصرف انرژی شورا برای کاهش بیشتر تأثیرات ناشی از افزایش قیمت انرژی بر بودجه شورا و در عین حال به کاهش ردپای کربن سالانه شهر تا حدود ۶۴۰ تن کمک می‌کند. انتظار می‌رود ارتقای جدید پس از تکمیل در سال ۲۰۲۳، به شورا کمک کند تا بیش از سه میلیون و ۲۹۰ هزار کیلووات ساعت گاز صرفه‌جویی کند و سالانه بیش از ۳۷۳ هزار کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر تولید کند.

برنامه تازه اعلام شده کربن‌زدایی ساختمان‌ها، تکمیل‌کننده طرح‌هایی است که اوایل سال جاری برای مقابله با افزایش هزینه قبوض انرژی پرداخت شده توسط شورا به دلیل تأثیرات جهانی افزایش قیمت گاز است.

لنکستر؛ ممانعت شورای شهر از مصرف گوشت

شورای شهر لنکستر در راستای کمک به مقابله با تغییرات آب‌وهوایی، بهبود سلامت عمومی، احیای اقتصاد محلی و تسهیل مسائل مربوط به هزینه‌های زندگی، استفاده از گوشت و مواد لبنی را در وعده‌های غذایی مراسم خود ممنوع و اعلام کرد در این رویدادها تنها از غذاهای گیاهی استفاده خواهد شد که در بهترین حالت از تولیدکنندگان محلی خریداری می‌شود.

درخواست حذف گوشت و محصولات لبنی از سوی یک پزشک در جریان رایزنی‌های عمومی مطرح شد و سریع مورد بررسی شورا قرار گرفت که البته به‌رغم استقبال از آن، برخی اعضای شورای شهر آن را اقدامی آسیب‌رسان برای دامداران معرفی کردند.

سخنران عمومی شورا در جلسه بررسی این ایده خواستار ایجاد زنجیره‌های عرضه محلی و فصلی جدید با تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان محصولات زراعی، میوه و سبزیجات شد و گفت: «لنکستر یکی از مناطق آینده‌نگر در بریتانیا است که ملاحظات آب‌وهوایی را در قلب حکومت قرار می‌دهد، با این‌حال این آگاهی باید تمام جنبه‌های فعالیتی شورا از جمله تأمین غذا را در بر بگیرد.»

نیواورلئان؛ حذف مسیرهای دوچرخه با پایه‌های پلاستیکی

شورای شهر نیواورلئان به حذف بیش از دو مایل از مسیرهای محافظت‌شده دوچرخه‌سواری بحث‌برانگیز با پایه‌های پلاستیکی در الجزیره رأی داد و اعلام کرد که خیابان‌های شهر باید به پیکربندی قبلی خود بازگرداند. شورا همچنین مطرح کرد که حفاظت از دوچرخه‌سواران با اقلامی هم‌چون ستون‌های پلاستیکی برای همیشه ممنوع است.

شورای شهر این اقدام را پاسخی محدود به مخالفت شدید مردم محلی معرفی کرد که به‌دلیل مشکلات پارکینگ و ستون‌های پلاستیکی آزرده‌خاطر شده‌اند، با این‌وجود حامیان دوچرخه‌سواری به‌صورت دسته‌جمعی علیه آنچه قیام کردند که آن را وارد آمدن آسیب بر پیکره حرکت گسترده‌تر به سمت خیابان‌هایی می‌دانند که برای همه کاربران امن‌تر است.

معاون رئیس شورای شهر نیواورلئان این اقدام شورای شهر را نه شکست طرفداران دوچرخه‌سواری یا ساکنان، بلکه یک شکست شهری توصیف کرد که شورا به‌طور تصادفی در تلاش برای رفع آن است.

شورا خاطرنشان کرد که به‌رغم مخالفت ساکنان الجزیره، شهر از عقیده خود به‌عنوان «خطوط محافظت‌شده دوچرخه برای ایمن‌تر کردن خیابان‌ها موردنیاز همه است» عقب‌نشینی نکرده، به‌ویژه آن‌که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد مسیرهای دوچرخه‌سواری نرخ تصادفات ترافیکی را کاهش داده است.

همیلتون؛ تصویب آئین‌نامه مزاحمت توسط شورای شهر

شورای شهر همیلتون در راستای سرکوب میهمانی‌های ایجادکننده مزاحمت و خارج از کنترل، آیین‌نامه جدیدی وضع کرده که از لحظه تصویب لازم‌الاجرا است و به پلیس و مجریان قانون اجازه می‌دهد مجازات‌های سخت‌تری اعمال کنند.

شورا یک میهمانی ایجادکننده مزاحمت را به‌عنوان نوعی گردهمایی تعریف کرد که یکی از فعالیت‌های متعدد از جمله آزارهای عمومی، آسیب به اموال و سر و صدای زیاد در آن رخ می‌دهد و اعلام کرد بنا بر مصوبه جدید، افراد مزاحم در صورت اثبات اتهامات ملزم به پرداخت جریمه تا ۱۰ هزار دلار برای اولین تخلف و تا ۲۵ هزار دلار برای تخلف‌های بعدی هستند. شورا همچنین خاطرنشان کرد که به‌عنوان یک عامل بازدارنده قوی‌تر نیز ممکن است برای افراد مسئول هزینه‌های جبرانی اضافی اعمال شود.

شورای شهر همیلتون اطمینان داد که تمام کارکنان شهر، پلیس و سایر افراد درگیر در پیاده‌سازی این مصوبه تحت یک کمپین آموزشی عمومی قرار خواهند گرفت تا در مورد آیین‌نامه جدید آموزش ببینند و بتوانند به‌درستی شهروندان را از آن آگاه کنند.

دربی؛ تصمیم‌گیری شورای شهر برای دهکده جدید شهر

شورای شهر دربی پس از سه سال مغفول ماندن پروژه «دهکده باغ بی‌نهایت» شامل ۱۸۵۰ خانه جدید در حومه شهر، تصمیم گرفت برنامه‌هایی برای تکمیل آن تدوین کند. برنامه‌های پیشنهادی شورا برای این مسکن جدید نخستین بار در ژوئن و سپتامبر ۲۰۱۹ ارائه و تصویب شد اما هیچ‌یک از مراجع مربوطه هنوز تصمیمی در زمینه اجرای آن‌ها اتخاذ نکرده‌اند که این امر به‌معنای لغو درخواست‌ها است. علاوه بر این مجوزهای اعطا شده تنها سه سال اعتبار دارد و پس از آن منقضی می‌شود و باید برای دریافت آن مجدد درخواست ارائه شود.

شورا برنامه‌ریزی‌های مورد نظر برای این دهکده را شامل ۱۸۵۰ خانه، یک مدرسه ابتدایی، چند مغازه‌، یک کافی‌شاپ و یک پمپ‌بنزین معرفی و اعلام کرد که قرار است رایزنی جدیدی در مورد مراحل اولیه فرآیند طرح محلی با هدف کلی بازنگری طرح توسعه تا پایان سال ۲۰۲۴ آغاز شود که نیازهای منطقه برای مسکن و فضای تجاری را تا سال ۲۰۳۹ مشخص می‌کند.

لس‌آنجلس؛ امتناع شورای شهر از بهبود ایمنی خیابان‌ها

شورای شهر لس‌آنجلس، در اقدامی مشابه برای سایر ایده‌های دریافتی در مورد بهبود اتوبوس‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی شهر، از هرگونه اقدام برای متعهد شدن به اجرای بهبود ایمنی خیابان‌ها اجتناب و به‌این‌ترتیب از تصویب طرح ابتکاری ایجاد خیابان‌های سالم شهر امتناع کرد و آن را به صندوق رأی ۲۰۲۴ ارجاع داد.

اعضای شورای شهر همگی واقف هستند که لازم است برای بهبود ایمنی خیابان‌های شهر اقدامات گسترده‌تری صورت پذیرد اما هم‌چون دیگر موارد، بحث‌ها به این بستگی دارد که این اقدام به‌لحاظ رعایت اصل انصاف و فرآیندهای قانونی چگونه انجام گیرد و اقدام برای آن هم‌چون طرح‌های دیگر به تأخیر افتاد.

کد خبر 608430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.