نظافت ورشو با آب استخرهای شهر

مقامات ورشو برای نظافت شهر حدود ۱.۶ میلیون لیتر آب استخرهای شهرداری را مورد استفاده قرار دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آیا می‌دانید آبی که برای شست‌وشوی خیابان‌های ورشو استفاده می‌شود از کجا تأمین می‌شود؟ جواب این سوال استخرهای شهرداری شهر است. تنها امسال (۲۰۲۲) حدود ۱.۶ میلیون لیتر آب توسط استخرها به خدمات نظافت شهر اهدا شد و برای پر کردن ۱۷۰ وسیله نقلیه بخش نظافت خیابان مورد استفاده قرار گرفت.

گرمای بی‌سابقه تابستان امسال در بخش‌هایی از اروپا به شهرداری‌ها یادآوری کرد که آب، یک منبع محدود و گرانبها است و اغلب اولین قربانی تغییرات آب و هوایی است.

تادئوش یاسچولت، مدیر سازمان نظافت شهر ورشو در این رابطه گفت: "در عصر تغییرات آب و هوایی، آب یک کالای ویژه است. خدمات شهری در ورشو که با مراکز ورزشی شهرداری متحد شدند، در کار روزانه خود از محیط زیست غافل نشدند. اداره نظافت شهر به دنبال راه‌هایی برای صرفه‌جویی در منابع با حفظ استانداردهای بالای نظافت است. ما می‌توانیم شاهد موفقیت چنین فعالیت‌هایی باشیم و کمپین بازیافت آب با شناخت زیادی در میان ساکنان شهرها روبه‌رو شده است."

این اقدام در طول وقفه‌های تکنولوژیکی انجام می‌شود که به دلایل تعمیر و نگهداری لازم است استخرها تخلیه شوند. امسال هفت مرکز ورزشی به ابتکار زیست‌محیطی سازمان نظافت شهر ورشو پیوستند که در ۱۳۰۰ کیلومتر از خیابان‌های شهر فعالیت می‌کند.

این سومین باری است که سازمان تصفیه آب شهرداری اقدام به بازیابی آب می‌کند و به این ترتیب به کمپین پایتخت موسوم به «به آب احترام بگذارید، جمع کنید، ذخیره کنید» کمک می‌کند. در مجموع، ۶.۵ میلیون لیتر از این مایع گرانبها در سه سال گذشته در بازیافت آب مورد استفاده مجدد قرار گرفته است که به اندازه ظرفیت دو استخر شنای المپیک است.

نظافت ورشو با آب استخرهای شهر

کد خبر 608379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.