ایران ۵ - اندونزی صفر/ شروعی دلچسب و قاطعانه برای پادشاه قاره‌کهن

تیم‌ملی ایران در نخستین بازی از مرحله‌گروهی جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۲ آسیا با نتیجه ۵ بر صفر از سد اندونزی گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه دومین روز از بازی‌های مرحله‌گروهی شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۲ آسیا به میزبانی کویت، تیم‌های ملی ایران و اندونزی در نخستین بازی از گروه سوم این رقابت‌ها، از ساعت ۱۷ به‌وقت محلی (ساعت ۱۷:۳۰ به‌وقت تهران) در سالن سعد عبدالله برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند.

نیمه‌اول با برتری ۳ بر صفر ایران برابر اندونزی همراه شد و در نیمه‌دوم با به‌ثمر رساندن ۲ گل دیگر با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید.

مرحله‌گروهی (بازی نخست)

دیدار تیم‌های ملی ایران و اندونزی

سالن: سعد عبدالله کویت

کوبل‌داوری: شفرو ریان‌جان (استرالیا) داور اول - هآوکار احمد (عراق) داور دوم - عبدالرحمن علی‌الدوسازی (بحرین) داور سوم - هیرویوکی کوبایاشی (ژاپن) وقت‌نگهدار

گل‌ها: سعید احمدعباسی (دقایق ۳ و ۲۳) - مسلم اولادقباد (دقیقه ۳)، مهدی اسدشیر (دقیقه ۱۰)، حسین طیبی (دقیقه ۲۵) برای ایران

پنالتی از دست‌رفته: حسین طیبی (دقیقه ۲۶ - ایران)

کارت‌زرد: رضا گوناوان - فیرمان آدریان‌سیاه - محمد نیزار برای اندونزی

کارت‌قرمز:

بازیکنان تیم‌ملی ایران: سعید مومنی، محمدحسین درخشانی، مسلم اولادقباد، سعید احمدعباسی، سالار آقاپور، سینا پرکاس، مهدی اسدشیر، علیرضا رفیعی‌پور، بهمن جعفری، علیرضا جوان، مهدی کریمی، حسین طیبی، محمدحسین بازیار، حمزه کدخدا

سرمربی: وحید شمسایی

بازیکنان تیم‌ملی اندونزی: محمد نذیل‌پورناما، محمد ریزکی ژاویر، محمد اقبال‌رحمت‌الله، فیرمان آدریان‌سیاه، ساموئل اکو، محمد نیزار نایارودین، دوا ریزکی آماندا، وندی برایان لیندری، سعود سیائوکی، اردیان سیاه‌نور، ریو پونگستو پوترا، محمد فجریان، رضا گوناوان، ریان‌دوی رینالدی

سرمربی: محمد هاشم‌زاده (ایران)

شرح گل‌ها:

دقیقه ۳- سعید احمدعباسی توپ را پشت محوطه جریمه اندونزی کنترل کرد و با یک شوت پای‌چپ به سمت چپ گلر اندونزی، گل اول ایران را به‌ثمر رساند.

دقیقه ۳- یک‌دقیقه نیز از زمان گل نخست ایران سپری نشده بود که مسلم اولادقباد پاس احمدعباسی را به گل دوم تبدیل کرد.

دقیقه ۱۰- تیم‌ملی ایران پس از چند حمله توسط اندونزی مجدداً به حمله زد و موفق شد به‌وسیله مهدی اسدشیرِ جوان گل سوم را وارد دروازه اندونزی کرد.

دقیقه ۲۳- تیم‌ملی فوتسال کشورمان دقیقاً به‌مانند نیمه‌اول، در دقایق ابتدایی با حملات پیاپی به گل چهارم دست پیدا کرد؛ سعید احمدعباسی پس از به‌ثمر رساندن گل نخست و تاثیرگذاری روی گل دوم موفق شد در این دیدار دبل کند.

دقیقه ۲۵- توپ‌گیری مسلم اولادقباد پس از پرس‌سنگین روی مدافعان اندونزی، حسین طیبی را با دروازه خالی تنها گذاشت و ایران توسط کاپیتان لژیونرش به گل پنجم رسید.

شرح بازی:

- نیمه‌اول: شاگردان وحید شمسایی بازی را طوفانی آغاز کردند و به‌دنبال بالا بردن اختلاف گل با اندونزی در دقایق ابتدایی بازی بودند. سعید احمدعباسی و مسلم اولادقباد دو بازیکن لژیونر کشورمان که در لیگ اسپانیا توپ می‌زنند با نمایشی درخشان در دقیقه سه بازی و فقط در عرض کمتر از یک‌دقیقه دو بار دروازه اندونزی را باز کردند و سپس کمی عقب‌نشینی کردند. اندونزی با چند حمله و فشار بیشتر به‌دنبال جبران گل‌های خورده بود و فرصت‌های خطرناکی را نیز روی دروازه ایران ایجاد کرد اما واکنش‌های فوق‌العاده سعید مومنی مانع از فروپاشی دروازه شد. پس از ناکامی شاگردان هاشم‌زاده، تیم‌ملی ایران دوباره به زمین اندونزی رفت و ۷ دقیقه بعد توانست روی همکاری سالار آقاپور و مهدی اسدشیر گل سوم را به‌ثمر برساند. پس از آن شاگردان محمد هاشم‌زاده در اندونزی حملات متعددی روی دروازه ایران ایجاد کردند و ستاره‌های جوان شمسایی نیز تعدادی فرصت نصفه‌ونیمه داشتند اما هیچ‌کدام تبدیل به گل نشد و نیمه‌اول با برتری ۳ بر صفر ایران برابر اندونزی به پایان رسید.

‌- نیمه‌دوم: در نیمه‌دوم، تیم‌ملی اندونزی برخلاف ۲۰ دقیقه نخست که حملات زیادی روی دروازه ایران ایجاد کرد اما با بی‌دقتی و واکنش‌های خوب سعید مومنی به گل نرسیده بود کاملاً عقب نشست و دیگر به فکر گلزنی نبود؛ شاگردان وحید شمسایی نیز از این تاکتیک محمد هاشم‌زاده به‌خوبی استفاده کردند و در ۵ دقیقه ابتدایی دو بار توسط احمدعباسی و طیبی به گل رسیدند. ایران یک‌بار دیگر نیز فرصت صددرصدی گلزنی داشتند اما پنالتی ایران توسط حسین طیبی و با مهار گلر اندونزی از دست رفت. پس از آن ایران باز هم به‌وسیله بازیکنان جوانی که توسط شمسایی به زمین فرستاده می‌شدند تا تجربه کسب کنند صاحب موقعیت‌های گلزنی شد و تیرک دروازه اندونزی را نیز به لرزه درآورد اما جوانان ایران در باز کردن دروازه حریف برای مرتبه ششم ناکام بودند. در فاصله ۳ دقیقه مانده به پایان بازی، محمد هاشم‌زاده که تیمش شکست را قبول کرده بود و باخت با ۵ گل یا ۶ گل برایش تفاوتی نمی‌کرد، روی به بازی پاورپلی آورد بلکه شاگردانش بتوانند یک‌بار در این بازی دروازه ایران را باز کنند اما باز هم نتوانستند از سد بازیکنان ایران بگذرند. در نهایت ایران به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی در قاره‌کهن، گام‌نخست جام ملت‌های آسیا را محکم برداشت.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- رحمت‌الله بازیکن شماره ۴ تیم اندونزی از پشت محوطه جریمه توپ را روانه دروازه ایران کرد که با واکنش مناسب سعید مومنی همراه شد.

دقیقه ۶- رضا گوناوان در یک‌قدمی دروازه ایران به توپ ضربه زد اما باز هم خروج فوق‌العاده سعید مومنی راه را بر او بست.

دقیقه ۱۷- مهدی کریمی بازیکن تیم‌ملی ایران پشت محوطه جریمه اندونزی صاحب موقعیت گلزنی شد اما شوت پای‌چپ وی بعد از اصابت به تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۸- ریو پونگستو پوترا در موقعیت تک‌به‌تک با سعید مومنی قرار گرفت و از مومنی نیز گذشت اما دخالت احمدعباسی و کریمی باعث شد تا دروازه خالی ایران باز نشود.

دقیقه ۲۶- پاس بازیار برای حسین طیبی در دهانه دروازه فرصت گلزنی مناسبی برای ایران ایجاد کرد اما گلر اندونزی با یک مهار دیدنی توپ را برگرداند.

دقیقه ۲۶- توپ برگشتی باز هم توسط بازیار کنترل شد، وی سعی داشت در محوطه جریمه از دروازه‌بان اندونزی عبور کند که با خطای محمد نیزار نقش بر زمین شد و داور بازی نقطه‌پنالتی را نشان داد؛ اما شوت پای‌راست حسین طیبی توسط نیزار مهار شد.

دقیقه ۲۹- علیرضا جوان ستاره آینده‌دار تیم‌ملی فوتسال ایران با پای‌راست شوت محکمی را روانه دروازه اندونزی کرد اما توپ به تیرک برخورد کرد.

نکات‌ویژه:

* نشستن محمد هاشم‌زاده روی نیمکت سرمربیگری تیم‌ملی اندونزی و تقابل با تیم‌ملی ایران یکی از نکات جالب‌توجه بازی امشب به‌شمار می‌رود.

* در دقیقه ۱۷ وحید شمسایی برای تیم‌ملی فوتسال ایران وقت‌استراحت درخواست کرد.

کد خبر 608361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.