از ۲ قتل و یک مرگ مشکوک تا اعتراف به قتل شوهر یک زن

دو قتل و یک مرگ مشکوک، کشف ۱۷۷۱ کیلوگرم مواد مخدر، سرباز جوان به دام گروگان گیران افتاد، کلاهبرداری به بهانه خرید اینترنت ماهواره‌ای، درگیری در بم رنگ خون گرفت و اعتراف به قتل شوهر یک زن را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نخستین حادثه ساعت سه بعدازظهر شنبه گذشته از سوی مأموران کلانتری ۱۱۳ بازار به بازپرس ساسان غلامی اعلام شد. ماجرا از این قرار بود که دو کارگر ۱۷ و ۲۴ ساله که در کارگاه تولیدی کار می‌کردند بر سر موضوعی با هم درگیر شدند و در این درگیری کارگر ۲۴ ساله دستش را به دور گردن مقتول حلقه کرد و باعث شکستن گردن و قتل پسر نوجوان شد.

دومین جنایت ساعت ۱۱ شب شنبه به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد. مرد ۳۴ ساله‌ای که برای خرید از خانه خارج شده بود مقابل سوپرمارکت محل با مرد عابر بر سر موضوعی پیش پا افتاده درگیری لفظی پیدا کرد. مرد عابر از روی عصبانیت شیشه نوشابه‌ای را به سمت او پرتاب کرد و قاتل نیز شیشه نوشابه دیگری را برداشته و به زمین کوبید تا بشکند سپس با شیشه شکسته ضربه‌ای به سمت عابر جوان پرتاب کرد. ضربه‌ای که به قلب وی اصابت کرده و مرگ او را رقم زد.

سومین حادثه نیز ساعت دو بامداد یکشنبه به بازپرس جنایی اعلام شد. پرسنل بیمارستانی در پایتخت اعلام کردند دو پسر جوان دوستشان را به بیمارستان منتقل کرده و مدعی بودند که بر اثر مصرف مشروبات الکلی حالش بد شده است اما پسر جوان دقایقی بعد جان باخت.

با این حال وجود آثار زخم روی بدن یکی از دو پسر جوان نشان می‌داد وی با کسی درگیری پیدا کرده بود. بدین ترتیب با توجه به مرگ مشکوک پسری که دوستانش مدعی بودند بر اثر مصرف مشروب فوت کرده است، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور بازداشت آنها را صادر کرد. همچنین جسد برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

کشف ۱۷۷۱ کیلوگرم مواد مخدر

سردار منوچهر امان‌اللهی فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۱۱۸۳ طرح مبارزه با مواد مخدر در استان به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه در این مدت پلمب اماکن تولید و توزیع مواد مخدر به ۲۱ مکان رسید، افزود: اجرای این طرح‌های مبارزه با مواد مخدر منجر به دستگیری ۵۷۱ خرده‌فروش مواد مخدر شده است.

فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۰۰ معتاد متجاهر در سطح استان در سال جاری دستگیر شده‌اند، ادامه داد: به طور کلی یک هزار و ۷۷۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال جاری کشف شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۹ باند توزیع مواد مخدر و توقیف ۶۵ خودرو در شش ماهه سال جاری در استان، تصریح کرد: ۲۱۶۹ نفر در همین مدت از توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

سرباز جوان به دام گروگان گیران افتاد

چند روز قبل مردی میانسال به شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران رفت و از ناپدید شدن پسرش خبر داد. او به بازپرس غلامحسین صادق‌زاده گفت: ما ساکن کرج هستیم و پسرم از چند روز قبل به طرز مرموزی ناپدید شده است. پسرم ٢٠ ساله و سرباز بود و آخرین بار از پادگان خارج شد و به من زنگ زد و گفت شرکتی نیرو استخدام می‌کند. او که در جست‌وجوی کار بود گفت می‌خواهد برای مصاحبه به شرکت برود اما پس از این تماس ناپدید و موبایلش خاموش شد و ما به هر جا که به ذهنمان می‌رسید، سر زدیم اما اثری از او به‌دست نیاوردیم و نگران هستیم مبادا بلایی سرش آورده باشند.

پس از ثبت این شکایت، تیمی از مأموران اداره آگاهی تهران تحقیقات خود را آغاز کردند تا ردی از پسر گمشده به‌دست آورند. بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه یک هفته بعد، پسر گمشده با خانواده‌اش تماس گرفت و گفت او را گروگان گرفته‌اند و اگر ٢٠٠میلیون تومان به‌حساب گروگان گیران واریز نکنند، جانش را می‌گیرند.

پس از این تماس، پدر وی بار دیگر راهی دادسرای جنایی تهران شد و ماجرای اخاذی و ربوده شدن پسرش را گزارش کرد. در این شرایط پلیس وارد عمل شد اما خانواده سرباز گمشده از ترس اینکه مبادا گروگان گیران جان پسرشان را بگیرند، پول را به‌حساب آنها واریز کردند اما باز هم خبری از آزادی پسر گمشده نبود و او همچنان گروگان افراد ناشناس بود.

گروگان گیران که به راحتی به خواسته‌شان رسیده بودند، بار دیگر قصد اخاذی از خانواده سرباز را داشتند اما وقتی فهمیدند پای پلیس به ماجرا کشیده شده از ترس‌شان گروگان را در یکی از محله‌های جنوبی پایتخت رها کردند. گروگان رها شده راهی اداره پلیس شد و به مأموران گفت: دنبال کار می‌گشتم که با یک مرد جوان آشنا شدم. او فریبم داد و گفت با شرکتی همکاری دارد و می‌تواند سفارش کند تا مرا هم استخدام کنند.

این جوان ادامه داد: در بین راه افرادی به سراغم آمدند و چشمانم را بستند و مرا به خانه‌ای بردند که نفهمیدم کجا بود. وقتی به آنجا رسیدم، متوجه شدم افراد زیادی مانند من به بهانه استخدام فریب خورده‌اند. آنها هم برای کار قدم در خانه گروگان گیران گذاشته بودند و خانواده‌هایشان برای آزادی عزیزانشان از ٢٠‌تا٢٠٠‌میلیون‌تومان پول پرداخته بودند. گروگانگیران به ما می‌گفتند باید دوستانمان و افراد دیگر را هم به بهانه کار به آنجا بکشانیم و در غیر این صورت باید زندانی آنها بمانیم.

با این اطلاعات جست‌وجو برای شناسایی و دستگیری سرشاخه‌ها ادامه یافت اما آنها پس از رها کردن گروگان‌شان هیچ ردی از خودشان باقی نگذاشته بودند. تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه دارد.

کلاهبرداری به بهانه خرید اینترنت ماهواره‌ای

سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا، اظهار کرد: طبق رصد کارشناسان، برخی افراد در کانال‌های تلگرام و اینستاگرام در حال تبلیغ اینترنت استارلینک هستند. این افراد لینک‌هایی برای ثبت‌نام یا ایجاد دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای ارسال کرده و مدعی هستند با نصب این نرم‌افزار افراد می‌توانند از اینترنت ماهواره‌ای بهره‌مند شوند.

وی افزود: این لینک‌ها فقط پوششی برای کلاهبرداری است. در این روش کلاهبرداران با ارسال لینک‌های آلوده و ترغیب افراد به کلیک روی آن به اطلاعات گوشی تلفن همراه متقاضیان دسترسی یافته و در ادامه اقدام به خالی کردن حساب بانکی آنها می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا تأکید کرد: همه این ادعاها کذب و دروغ است. هر نوع اینترنت ماهواره‌ای مانند استارلینک نیاز به امکانات و تجهیزات فنی دارد که در کشور ما فعلاً وجود ندارد و همه این لینک‌هایی که در این‌باره تبلیغ می‌شود، لینک آلوده است.

وی تصریح کرد: وقتی افراد این لینک‌ها را در گوشی تلفن همراه خود باز می‌کنند همان اتفاقی می‌افتد که در کلاهبرداری‌های سامانه ثنا رخ می‌دهد و در واقع با همان شیوه و فقط با تغییر اسم از همان روش برای کلاهبرداری استفاده می‌شود. کارشناسان اینترنتی که خارج از مرزهای آبی هم هستند در این زمینه هشدار داده‌اند که مردم مراقب کلاهبرداران باشند.

سرهنگ پاشایی خاطرنشان کرد: برخی تبلیغات مبنی بر اینکه با نصب نرم‌افزار یا استفاده از آخرین مدل گوشی در بازار می‌توانند از این ماهواره بهره‌مند شوند، کذب بوده و فقط برای کلاهبرداری است.

درگیری در بم رنگ خون گرفت

سرهنگ یوسف سلیمانی فرمانده انتظامی بم، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در بخش بروات شهرستان بم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به تحقیقات اولیه، کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند کمتر از ۲۴ ساعت محل اختفای قاتل را در یکی از روستاهای محدوده شهر بم شناسایی و این متهم را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی بم با بیان اینکه دلیل وقوع این قتل اختلاف خانوادگی بوده، خاطرنشان کرد: این متهم پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد. ۲

اعتراف به قتل شوهر یک زن

شامگاه سه‌شنبه بیست‌ویکم تیر امسال مأموران کلانتری ۱۴۴ جوادیه در تماس با محمد وهابی بازپرس کشیک ویژه قتل از کشف پیکر خونین مردی جوان در پارکینگ خانه‌اش خبر دادند. با مخابره این خبر، تیم جنایی راهی محل شده و جسد مرد ۴۲ ساله را درحالی که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود مشاهده کردند.

رد خون تیم جنایی را به مقابل واحد مسکونی در طبقه زیر همکف رساند. این رد خون نشان می‌داد عاملان جنایت، مقتول را مقابل خانه‌اش در طبقه منفی یک غافلگیر و با ضربات متعدد چاقو مجروح کرده و متواری شده‌اند. بعد از آن مرد مجروح در حالی که خون زیادی از او رفته بود به‌دنبال مردان ناشناس خود را به پارکینگ خانه رسانده اما در آنجا تسلیم مرگ شده است.

بازبینی دوربین‌های مداربسته محل نشان می‌داد که مقتول پس از پارک خودرو خود در خیابان وارد خانه شده اما حدود دو دقیقه بعد دو مرد جوان با کلید در خانه را باز کرده و پس از لحظاتی نیز از خانه هراسان خارج شده و سوار بر موتورسیکلت متواری شده‌اند. مردان موتورسوار صورت‌هایشان را با کلاه و ماسک پوشانده بودند.

در ادامه بررسی‌ها، شماره پلاک موتورسیکلت به‌دست آمد و کارآگاهان موفق شدند پس از چندین مرحله تحقیقات، صاحب موتورسیکلت به نام بهمن را شناسایی کنند. با انتقال بهمن به اداره آگاهی و تطبیق چهره او با تصاویر به‌دست آمده از دوربین مداربسته مشخص شد وی یکی از متهمان متواری است.

مرد ۳۲ ساله که ابتدا منکر جنایت بود، در بازجویی‌ها ادعای عجیبی را مطرح کرد: ۱۵ روز قبل از جنایت، بر سر پارک خودرو با مقتول دعوایم شد. درگیری آن روز ما با وساطت دیگران پایان یافت اما کینه مقتول را به دل گرفتم و او را تعقیب کردم تا خانه او را یاد بگیرم بعد به سراغ امیر، دوستم که هم ولایتی‌ام بود رفتم و ماجرای کینه‌ای که به دل داشتم را مطرح کردم. با امیر تصمیم گرفتیم که او را ادب کنیم و به همین دلیل روز حادثه به سراغ مقتول رفتیم، اما قصد ما کشتن نبود.

از آنجا که تجربه کارآگاهان نشان می‌داد انگیزه بهمن دور از واقعیت است به همین خاطر همزمان کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت پس از هماهنگی‌های قضائی راهی محل زندگی متهم دوم شده و مرد جوان را بازداشت کردند. امیر در تحقیقات گفت: وقتی بهمن به سراغم آمد به من گفت مردی برای همسرش ایجاد مزاحمت کرده و از من خواست آن مرد را ادب کنیم و زهرچشم بگیریم او مرا به این بهانه به محل درگیری کشاند.

تیم جنایی با کنار هم قرار دادن مدارک و شواهد به این نتیجه رسیدند که بهمن انگیزه اصلی خود را از جنایت بیان نکرده است، چراکه متهمان با کلید وارد خانه شده بودند، از سویی همدست بهمن نیز مدعی بود که انگیزه آنها مسائل ناموسی بوده است و موضوع دعوا بر سر جای پارک واقعیت ندارد. در ادامه با بررسی تلفن‌های بهمن مشخص شد وی با همسر مقتول بارها تماس تلفنی داشته است.

بازجویی‌ها از بهمن شدت گرفت و زمانی که وی خود را در مقابل مدارک پلیسی دید به ناچار انگیزه اصلی خود را از جنایت برملا کرد و گفت: شغل اصلی‌ام قصابی است اما گاهی مسافرکشی هم می‌کنم. مدتی قبل همسر مقتول را به‌عنوان مسافر سوار کردم و شماره‌ام را به او دادم که اگر نیاز به تاکسی پیدا کرد با من تماس بگیرد. پس از آن چندبار دیگر او با من تماس گرفت و خواست تا او را با خودرو به مقصد برسانم. در این میان با هم صمیمی‌تر شدیم و او از مشکلاتی که با همسرش داشت گفت.

همسر مقتول ۱۴ سال از من بزرگ‌تر بود اما دلم برایش سوخت وقتی از من خواست شوهرش را از سر راه بردارم من هم قبول کردم و از آنجایی که نمی‌توانستم این کار را به تنهایی انجام دهم موضوع را با امیر در میان گذاشتم اما به دروغ گفتم مقتول مزاحم همسرم شده است.

کلید خانه را زن مقتول در اختیارم گذاشت و ساعت رفت و آمد همسرش را هم به من گفت. برای اجرای نقشه چاقویی خریداری کرده و روز حادثه نیم ساعتی در مقابل خانه مقتول منتظر ماندم تا بیاید. بعد هم با کلیدی که در اختیار داشتم وارد شدیم و نقشه را اجرا کردیم.

با اعتراف بهمن، همسر مقتول نیز بازداشت شد و تحقیقات به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران ادامه دارد.

کد خبر 608352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.