بازارگردان‌ها نفروختند، بورس سبز شد

برآورد می‌شود شاخص بتواند سطح مقاومتی یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد را از پیش روی خود بردارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با حمایت خوب شاخص کل در سطح مهم تکنیکالی و عدم فروش بازارگردان‌ها در این روزهای حساس، شاهد بهبود روند کلی بازار بودیم، در بازار امروز نمادهای شپنا، فولاد، نوری، شتران، خودرو، شبندر، فملی بیشترین تأثیر مثبت را بر روند بازار داشتند.

در بازار فرابورس نیز نمادهای آریا، مارون، شاوان، شراز، فرابورس، دی و دماوند بیشترین تأثیر مثبت را بر روند بازار داشتند، پیش بینی‌ها نیز حاکی از تداوم روند صعودی است، ارزش معاملات در سطح دو هزار ۵۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت که وضعیت چندان مناسبی همچنان ندارد و لازم است که حجم و ارزش بهبود یابند، بر اساس آخرین تحلیل تکنیکال انجام شده برآورد می‌شود شاخص بتواند سطح مقاومتی یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد را از پیش روی خود بردارد.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد ۱۲ هزار ۱۱۵ واحدی به سطح یک میلیون ۳۴۶ هزار ۵۶۴ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد چهار هزار ۴۶۶ واحدی در سطح ۳۹۲ هزار ۴۹۸ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۳۰۰

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۸۶

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۱۵۰ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۳۳۴ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۲۱۴

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۶۷

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۲۵ هزار ۸۸۶ و ۵۸ هزار ۱۳ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد ۸۴۶ و یک میلیارد ۹۷۵ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. افران

۲. کمند

۳. پارند

۴. پالایش

۵. دارایکم

بیشترین حجم معامله

۱. افران

۲. کمند

۳. خودرو

۴. خساپا

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. کالا

۲. فنوال

۳. خمهرح

۴. شکلر

۵. پریسح

بیشترین کاهش قیمت

۱. غدشت

۲. فمراد

۳. قنیشناح

۴. پارسیانح

۵. دسبحاح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

بازارگردان‌ها نفروختند، بورس سبز شد

حمایت: یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد.

تحلیل: در پیش روی شاخص دو محدوده مهم وجود دارد یکی سطح یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد و دیگری سطح داینامیک سقف در صورتی که بتواند از این محدوده عبور کند باید در سطح سقف کانال مجدد مورد بررسی قرار بگیرد.

چهارمین ملک شهرداری تهران در بورس کالا به فروش رفت

پس از پذیرش و عرضه دو واحد مسکونی شهرداری تهران در اواسط مرداد و یک ملک دیگر آن در اوایل شهریور در بازار فرعی بورس کالا، چهارمین ملک شهرداری در بورس کالا پذیرش شد.

جزئیات عرضه چهارمین ملک به این صورت است که یک واحد آپارتمان مسکونی متعلق به شهرداری تهران پس از بررسی مدارک و مستندات در سیصد و پنجاه و پنجمین جلسه کمیته عرضه در بیست‌ونهم شهریور ١۴٠١ مورد تصویب قرار گرفت.

گفتنی است در تاریخ بیست‌وسوم شهریور ماه، اولین عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا انجام شد. هر دو ملک در کمتر از یک ساعت پس از عرضه به فروش رسیدند

همچنین فروش املاک از طریق بورس کالا، ابزار مالی جدیدی است که دارای حداکثر شفافیت در فروش املاک است و املاک خریداری شده نهایتاً ظرف مدت سه ماه به نام خریدار انتقال پیدا می‌کند.

مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق‌العاده حکشتی

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۱۰:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ در استان تهران، شهر تهران به آدرس خیابان پاسداران، تقاطع خیابان شهید لواسانی، (فرمانیه) خیابان نارنجستان هشتم، پلاک یک برگزار می‌گردد.

دستور جلسه

استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۳/۳۱، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامة کثیرالانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره، تعیین پاداش هیئت مدیره

مجمع عمومی فوق‌العاده خنصیر

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت مهندسی نصیر ماشین در ساعت ۱۱:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ در استان تهران، شهر تهران به آدرس اتوبان تهران کرج-جنب ضلع غربی ورزشگاه آزادی هتل المپیک برگزار می‌گردد.

دستور جلسه: تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس

مجمع عمومی فوق‌العاده دشیمی

مجمع عمومی مجمع عمومی فوق‌العاده در ساعت ۱۰:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ در استان تهران، شهر تهران به آدرس خیابان ولیعصر پایین‌تر از پارک وی مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار می‌گردد.

دستور جلسه: تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه

عرضه ۳۰ هزار تن خوراک قیر در بورس کالا

امروز در بورس کالا ۲۴۶ هزار و ۹۳۸ تن میلگرد، ۱۱ هزار و ۷۲۳ تن تیرآهن، ۱۸ هزار و ۵۲۸ تن نبشی، دو هزار و ۹۴۴ تن ناودانی، ۵۰ تن مفتول مس، ۲۰۰ تن شمش آلیاژی آلومینیوم و ۳۱ کیلوگرم شمش طلا در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه می‌شود. تالار صادراتی نیز در این روز میزبان عرضه ۴۰ هزار و ۷۰۲ تن قیر و ۷۲۶ تن سبد ناودانی است.

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی هم شاهد عرضه ۷۶ هزار و ۷۱۱ تن مواد پلیمری، مواد شیمیایی، قیر، گوگرد و PDA TAR است. بازار فرعی نیز عرضه دو هزار و ۴۰۶ تن تخت پالت، ضایعات فلزی، ضایعات کارتن و کنسانتره روی را تجربه می‌کند.

در مجموع ۴۳۲ هزار و ۸۳۵ تن کالا در تالارهای مختلف بورس کالای ایران عرضه می‌شود.

نقشه بازار

بازارگردان‌ها نفروختند، بورس سبز شد

کد خبر 608326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.