خرد کردن و توزیع امکانات راهکار کیفی سازی مدارس سمپاد نیست

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: مدارس سمپاد ظرفیت لازم برای پیاده کردن تعلیم و تربیت تمام ساحتی را دارا هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، الهام یاوری در جمع مدیران آموزش‌وپرورش استان گلستان ضمن تأکید بر ضرورت پیوست‌های فرهنگی، اظهار کرد: برنامه‌های گسترده‌ای درخصوص فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس سمپاد در حال برگزاری است و دانش‌آموزان این حوزه بیشترین مقام‌ها را در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی به دست آورده‌اند که این تعداد شش برابر سایر مدارس است.

وی بر ضرورت کیفی‌سازی مدارس سمپاد تاکید کرد و افزود: خرد کردن و توزیع امکانات چاره کار نیست و باید منابع و امکانات به‌صورت متمرکز تجمیع شود. مدارس سمپاد همواره ظرفیت لازم را برای پیاده کردن تعلیم و تربیت تمام ساحتی و مطرح شدن به‌عنوان مدارس الگو در تراز سند تحول بنیادین را دارا هستند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به ضرورت توجه و توسعه ساحت‌های شش‌گانه سند تحول، ادامه داد: ساحت‌های شش‌گانه در سال جاری در ارزیابی‌های سالانه لحاظ می‌شوند.

مدارس سمپاد، آماده قرار گرفتن در تراز سند تحول بنیادین

فرهاد فتحی نژاد، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، در این گردهمایی ضمن تبیین آئین‌نامه جدید مدارس استعدادهای درخشان، اظهار کرد: هر جا نیازی احساس شود، یک سمپادی آماده اثرگذاری و نقش‌آفرینی است.

وی افزود: مدارس سمپاد آماده قرار گرفتن در تراز سند تحول بنیادین هستند و با تجهیز این مدارس هدف‌گذاری خوبی صورت گفته است.

در این نشست مدیران آموزش‌وپرورش به چالش‌های موجود در مدارس سمپاد مانند تأمین نیرو، ساختمان‌های فرسوده، توجه به شاخص‌های فرهنگی و تربیتی و اختصاص مشاور پرداختند.

کد خبر 608311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.