تلاش دشمنان برای تضعیف نظام از طریق تهاجم فرهنگی

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تلاش جریان نظام سلطه با سلاح، مهمات، آموزش جاسوسان و نفوذ افراد مسئله‌دار برای تربیت افرادی در داخل کشور گفت: هنگامی که مردم نسبت به کشور خود ذهنیتی خاصی داشته و با مشکلاتی نیز روبرو باشد در کنار اعتراض به مدیریت جامعه، فرصت سوار شدن دشمن بر اعتراضات فراهم می‌شود.

حجت الاسلام سیداحمد میرمرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ریشه‌های آشوب اخیر اظهار کرد: انقلاب اسلامی از سال ۵۷ با مخالفت‌های بسیار گسترده‌ای از سوی استکبار جهانی روبه‌رو بوده است زیرا نظام استکباری خود را برای چنین انقلابی آماده نکرده بود و زمینه را هموار نمی‌دید.

وی با اشاره به اجرای نقشه تجزیه ایران توسط کشورهای استکباری از همان روزهای اول انقلاب افزود: پس از آن حمایت از جریان‌های اپوزیسیون در داخل، ایجاد نفوذ برای افراد وابسته به آنها در حاکمیت و پس از جنگ تحمیلی نشانه‌هایی از نارضایتی نظام سلطه بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مقاومت جمهوری اسلامی در برابر خواسته‌های استکبار گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون هیچگاه زیر بار خواسته‌های اضافی دشمنان نرفتیم و مسیر استقلال طلبی خود را دنبال کردیم بنابراین مهم‌ترین مبنا و زیربنای این مسائل را می‌توان مخالفت نظام سلطه با اصل نظام جمهوری اسلامی و بقای این حاکمیت مخالف دانست.

وی یادآور شد: دشمنان در تمام صحبت‌های خصوصی و عمومی خود اعلام کرده‌اند که جمهوری اسلامی باید از بین برود و به شکل‌های گوناگون نسبت به حاکمیت جمهوری اسلامی اعلام نارضایتی کرده‌اند.

تلاش برای تضعیف نظام از طریق تهاجم فرهنگی

حجت‌الاسلام میرمرشدی اتحاد کشورهای فرانسه، آلمان، آمریکا و رژیم صهیونیستی را در این راستا دانست و تاکید کرد: با وجود این اتحاد آنها موفق به از بین بردن نظام جمهوری اسلامی نشدند پس بنای تضعیف این نظام را از طریق یک تهاجم فرهنگی دنبال کردند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای تأثیرگذاری بر مغزها و اندیشه‌ها ادامه داد: آنها تلاش کردند که نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب را آرام آرام نسبت به اهداف حاکمیت بیگانه کنند و روح ناامیدی را در آنان تزریق کنند همچنین ایران هراسی را در منطقه توسعه دادند و سعی کردند ایرانی‌ها را نسبت به ملیت خود سرخورده کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی از بین بردن رابطه بین دین و وطن را از دیگر اهداف دشمنان بیان کرد و گفت: تبلیغات آنها بر این اساس بود که کسانی که به دنبال ایرانی بودن و وطن خود هستند با افراد دنباله‌رو دین مغایرت دارند.

القای ناامیدی در پروژه ضد ایرانی

وی با اشاره به کم‌کاری برخی کارگزاران نظام خاطرنشان کرد: دشمنان به آرامی سعی کردند این باور را به نسل جوان ایرانی القا کنند که این حاکمیت ظالم و خیانت‌کار شما را دچار بحران کرده است، در این پروژه ضد ایرانی عده‌ای که به دلیل خیانت منافع خود را از دست داده بودند نیز بی تأثیر نبودند.

حجت‌الاسلام میرمرشدی بهانه‌های مختلف در سال‌های اخیر را زمینه‌ساز تلاش دشمنان برای رویارویی بدنه اجتماعی با حاکمیت دانست و افزود: تصور آن‌ها این بود که اکثریت مردم از انقلاب و جمهوری اسلامی فاصله گرفته‌اند، زیرا می‌دیدند که برخی از گرانی‌ها و رفتارهای ناعادلانه، نارضایتی‌هایی را به وجود آورده است و تصور کردند که این افراد از انقلاب و حاکمیت دینی بریده‌اند پس سعی کردند بدنه معترض را به خیابان‌ها بکشانند.

وی یادآور شد: آن‌ها برای فتنه‌ها در سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ بهانه‌هایی را به دست گرفتند و برای امسال نیز بهانه‌ای را پیدا کردند.

مسئولان کم معرفت آتش‌بیار معرکه

حجت‌الاسلام میرمرشدی درباره ماجرای فوت مهسا امینی اظهار کرد: در چنین مسائلی افرادی که محبوبیت نسبی در میان مردم دارند مانند هنرمندان و فوتبالیست‌ها و چهره‌های خاص، می‌توانند تأثیر گذار باشند، به همین دلیل دشمن بر روی ذهنیت این افراد کار می‌کند تا به میدان کشیده شوند.

وی تصریح کرد: برخی مسئولان کم معرفت و یا کم شناخت نیز آتش‌بیار چنین معرکه‌هایی شدند و این باور اجتماعی را به وجود آوردند که اکنون وقت حرکت و اعتراض است.

تبدیل اعتراضات به بحران و خشونت

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: هر اعتراض سالمی در این کشور آغاز شد با حمایت‌های نظام استکباری تبدیل به بحران و خشونت و کشته‌سازی و از بین بردن بیت‌المال شد اما مردم در هر مرحله به محض این‌که متوجه می‌شدند آنچه در خیابان رخ می‌دهد با تبلیغات مغایرت دارد بلافاصله صف خود را جدا کردند.

وی با اشاره به سکوت رسانه‌های بیگانه درباره جمعیت میلیونی که در دو راهپیمایی اخیر برضد آشوبگران شرکت کردند، گفت: این رسانه‌ها یک سطل زباله و آمبولانس آتش زده شده را به سرعت و با بزرگنمایی منتشر کردند، فضای مجازی رهاشده نیز کمک کرد که این حس را برای آن‌ها ایجاد کند که زمان براندازی فرا رسیده است.

حجت‌الاسلام میرمرشدی با اشتباه دانستن محاسبات دشمن در حمایت از آشوب‌های اخیر خاطرنشان کرد: دشمنان تصور کردند که مردم از قرآن، پرچم جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب خسته شده‌اند و از ابتدا هدف خود را به اصل نظام متمرکز کردند اما مردم صف خود را از آشوبگران جدا کردند و با شناسایی و دستگیری عناصر محوری این جریانات، آرامش به کشور برگشت، مردم نیز با حضور در خیابان از آنان اعلام انزجار کردند.

وی ادامه داد: از یک سو نظام سلطه که برای براندازی تلاش می‌کند و از سوی دیگر اپوزیسیون وابسته به نظام سلطه و همچنین افراد کم‌اندیشی که تصور می‌کنند جایگزین بهتری می‌توانند برای این نظام معرفی کنند حتی سلطنت طلبان داعیه بازگشت به قدرت را دارند و همه دست به دست هم دادند و این قائله و آشوب را به وجود آوردند.

این کارشناس مسائل سیاسی جدا شدن صف مردم از دشمنان نظام را عامل مؤثری در پایان اغتشاشات عنوان کرد و گفت: باید به مردم توجه بیشتری داشت، البته برخی تحت تأثیر تبلیغات نادرست به رسانه‌های بیگانه توجه می‌کنند و در بی‌خبری می‌مانند، ثمره این بی‌خبری خطاهای استراتژیکی است که در رفتارهای سیاسی بعضی از عناصر جامعه شکل می‌گیرد.

کد خبر 608295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.