زیرساخت‌های حوزه گردشگری کاشان تقویت شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: لازم است به زیرساخت‌های حوزه گردشگری کاشان توجه بیشتری شود.

عفت پدرام‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اهمیت گردشگری در شهر تاریخی کاشان می‌طلبد تا رشته گردشگری نیز به هنرستان‌ها اضافه شود.

وی افزود: امروزه از صنعت گردشگری به عنوان موتور توسعه کشورها نام می‌برند و مورد اهمیت و توجه دولت‌ها قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان تصریح کرد: گردشگری سبب آشنایی ملل با دیگر فرهنگ‌ها، نژادها، اقوام و سرزمین‌ها می‌شود که مورد تاکید قرآن در "سیرو فی الارض" است.

وی صنعت گردشگری را از منابع مهم اقتصادی و عاملی در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع انسانی دانست و گفت: این صنعت ضمن درآمدزایی و ایجاد کارآفرینی گسترده موجب نزدیک شدن ملل، اقوام و فرهنگ‌ها شده است.

پدرام‌فر خاطرنشان کرد: گردشگری برای برخی کشورها مانند ایران جاذبه بیشتری دارد، کاشان امکان پذیرش حدود سه میلیون گردشگر خارجی را در سال دارد، این صنعت بعد از نفت می‌تواند مهم‌ترین منبع درآمدزایی باشد، اما باید بررسی شود که از این ظرفیت تا چه حد بهره‌مند می‌شویم؟

وی با اشاره به جاذبه‌های لازم برای گردشگری از قبیل خصوصیات اقلیمی، آب و هوای ویژه، فرهنگ و تمدن کهن، آداب و رسوم ویژه و سنن باستانی و معماری، افزود: گردشگری زمینه توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که می‌طلبد از این ظرفیت بهتر استفاده شود.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان تصریح کرد: این شهر یکی از شهرهایی است که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است، ابنیه تاریخی، صنایع دستی، اقدامات هنری و فرهنگ نشان از قدمت شیعی و پیشینه این منطقه دارد که باید در جایگاه خود زنده نگه داشته شود.

وی تصریح کرد: توجه به صنعت گردشگری در درآمدزایی پایدار شهردارها اهمیت بسزایی دارد و مسئولان باید برای رونق این صنعت اقدامات مؤثری انجام دهد.

پدرام‌فر اضافه کرد: در کنار معرفی صنعت گردشگری باید به ایجاد زیرساخت‌های لازم نیز توجه کرد، زیرا وضعیت اقامتی منطقه مطلوب نیست و تعداد هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و خانه‌های بوم‌گردی محدود است.

کد خبر 608257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.