مسی و آرژانتین در آستانه رکوردشکنی

آلبی سلسته قرار است فقط یک بازی دوستانه دیگر قبل از جام جهانی برگزار کند و به شکستن رکورد ایتالیا نزدیک شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، پس از پیروزی‌های پیاپی این هفته، لیونل مسی و آرژانتین تنها سه بازی تا شکستن رکورد جهانی تیم ملی ایتالیا فاصله دارند.

پس از پیروزی‌های متوالی آرژانتین مقابل تیم‌های ملی هندوراس و جامائیکا در این هفته، آرژانتین به رکورد جهانی طولانی‌ترین روند شکست ناپذیری در میان تیم‌های ملی فوتبال مردان نزدیک شده است.

آرژانتین در حال حاضر در ۳۵ بازی شکست نخورده است. آخرین باخت آلبی سلسته و لیونل اسکالونی برابر رقیب سرسخت و دیرینه آن‌ها، برزیل در نیمه نهایی کوپا آمریکا در سال ۲۰۱۹ بوده است. از آن زمان، آنها ۲۴ پیروزی و ۱۱ تساوی در بازی‌های دوستانه و رسمی به ثبت رسانده‌اند.

در این مدت آرژانتین رقابت‌های سختی را پشت سر گذاشته است. آن‌ها در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و کوپا آمریکا ۲۰۲۱ که در نهایت قهرمان آن شدند، پیروزی‌هایی چشم گیر به دست آوردند. علاوه بر این، لیونل مسی و هم تیمی‌هایش در ومبلی در ماه ژوئن، قهرمان اروپا، ایتالیا را در لا فینالیسیما شکست دادند.

پیروزی آرژانتین مقابل جامائیکا در نیوجرسی به این معنی است که آنها با ۳۵ بازی بدون شکست با رکورد سه کشور دیگر برابری کرده‌اند. برزیل که قهرمان جام جهانی ۱۹۹۴ شد به این مهم دست یافته است. اسپانیا در دوره طلایی خود در سال ۲۰۰۸ و الجزایر که در مرحله گروهی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۱ برابر گینه شکست خورد، همگی تیم‌هایی هستند که پیش از این ۳۵ بازی بدون باخت متوالی را تجربه کرده‌اند.

ایتالیا به لطف ۳۷ بازی شکست ناپذیری از اکتبر ۲۰۱۸ تا اکتبر ۲۰۲۱، رکورددار کنونی جهان فوتبال است. تیم روبرتو مانچینی یک ماه پس از شکست یک بر صفر مقابل پرتغال در لیگ ملت‌ها در لیسبون، در جنوا در یک بازی دوستانه خانگی با اوکراین به تساوی رسید و پس از آن نیز هشت تساوی و ۲۹ پیروزی دیگر به ثبت رساند. لیگ ملت‌های یوفا، مقدماتی یورو ۲۰۲۰، مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و یورو ۲۰۲۰ مسابقاتی بودند که در آن‌ها ایتالیا موفق شد فرم شکست ناپذیری خود را حفظ کند.

آنطور که اوضاع پیش می‌رود، آلبی سلسته قرار است فقط یک بازی دوستانه دیگر قبل از جام جهانی برگزار کند، آن هم در ۱۶ نوامبر برابر امارات متحده عربی. هشت روز بعد، تیم ملی این کشور در گروه C جام جهانی برابر عربستان سعودی بازی می‌کند و سپس با مکزیک روبرو می‌شود. لهستان نیز دیگر تیم این گروه است. شاگردان اسکالونی تنها نیاز دارند تا در بازی دوستانه پیش از جام جهانی و همچنین مرحله گروهی این رقابت‌ها موفق ظاهر شوند تا سرانجام بتوانند رکورد ایتالیا را بشکنند.

کد خبر 608227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.