توزیع واکسن آنفولانزا در سیستم دولتی طی یک ماه آینده/ ابتلای ۲۰ نفر به وبا در استان اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه طی ماه آینده واکسن آنفولانزا در سیستم دولتی توزیع خواهد شد، گفت: آخرین آمار ثبت شده از بیماری وبا در استان اصفهان ۲۰ نفر بوده که خوشبختانه افزایش نداشته است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بهبود رنگ‌بندی استان اصفهان در مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: براساس آخرین اطلاعات، تعداد شهرهای با وضعیت آبی افزایش یافته است و کرونا در استان اصفهان همچنان شیب نزولی دارد

وی با بیان اینکه تعداد افراد مراجعه کننده دارای علائم که مشکوک به بیماری کرونا هستند و نسبت تست‌های مثبت در استان کاهش یافته و مرگ‌ومیر نیز به یک، دو و حتی صفر رسیده است، افزود: پوشش واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان وضعیت خوبی ندارد و روی پوشش دوز اول و دوم که ۸۶ و ۷۷ درصد بوده، باقی مانده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: روند ابتلاء به بیماری آنفولانزا به طور طبیعی در فصول سرد سال افزایشی است و احتمال می‌رود تعداد موارد ابتلاء به این بیماری طی فصل پاییز و زمستان سال جاری نیز افزایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در خصوص بیماری آنفولانزا دیده نمی‌شود؛ چراکه واکسن این بیماری در داروخانه‌ها موجود است و افراد دارای بیماری زمینه‌ای نسبت به تزریق آن اقدام کرده‌اند، اضافه کرد: طی ماه آینده واکسن آنفولانزا در سیستم دولتی نیز توزیع خواهد شد.

عقدک با بیان اینکه هیچ اقدامی مهم‌تر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست، گفت: رعایت بهداشت فردی، شست‌وشوی دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک به خصوص در فضاهای بسته و برقرار بودن تهویه می‌تواند از همه بیماری‌های تنفسی به خصوص کرونا و آنفولانزا پیشگیری کند.

وی با اشاره به ابتلای افراد به بیماری وبا در استان اصفهان خاطرنشان کرد: آخرین آمار ثبت شده از بیماری وبا در استان اصفهان ۲۰ نفر بوده که خوشبختانه افزایش نداشته است.

کد خبر 608214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.