همه مطالبات کشاورزان اصفهان پرداخت شد/رشد ۴ برابری ارزش ریالی خرید تضمینی گندم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: خرید تضمینی گندم در استان اصفهان به پایان رسید و در این مدت ۵۳ هزار و ۴۷۲ تن گندم از کشاورزان اصفهانی توسط دولت خریده شد که از نظر ریالی نسبت به سال گذشته ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

محسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص خرید تضمینی گندم در سال جاری، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در استان اصفهان به پایان رسید و در این مدت ۵۳ هزار و ۴۷۲ تن گندم از کشاورزان اصفهانی توسط دولت خریداری شد.

وی افزود: ارزش ریالی گندم خریداری شده امسال ۶۱۷ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گذشته ۴۰۰ درصد رشد داشته است. این رشد ناشی از افزایش قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم و افزایش ارزش وزنی گندم خریداری شده بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: این گندم‌ها توسط ۷,۰۹۳ کشاورز در قالب ۱۴,۸۲۴ محموله به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان تحویل داده شده است.

ضیایی با بیان اینکه ارزش وزنی گندم خریداری شده در سال جاری ۱۴۳ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: همه مطالبات کشاورزان اصفهان پرداخت شده است و هیچ کشاورزی اکنون طلبی از دولت بابت فروش گندم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت سیلوهای استان اصفهان بسیار مناسب بوده و ذخیره گندم نسبت به سال گذشته رشد داشته است. البته با توجه به اینکه استان اصفهان در سال حدود ۵۰۰ هزار تن گندم مصرف می‌کند، واردات آرد و گندم نیز از سایر استان‌ها و بنادر انجام خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: همچنین ۲۵ هزار و ۹۷۴ تن گندم توسط ۴۶۵ کشاورز و در قالب ۲۱۰۴ محموله در طرح خرید توافقی بین کشاورزان و کارخانه‌های آردسازی با نظارت دولت خرید و فروش شده که ارزش ریالی آن ۳۰۲ میلیارد تومان است.

کد خبر 608202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.