مقابله با شایعات در مورد مهاجران شهر اسپانیایی

مقامات در ویتوریا-گاستیز خواهان مقابله با انتشار اطلاعات نادرست در مورد مهاجران هستند و این کار را با اجرای دوره‌های آموزشی برای شهروندان تحقق خواهند بخشید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ویتوریا-گاستیز اعلام کرده است که به شهروندان داوطلب، آموزش مقابله با شایعات ارائه خواهد کرد. این شهر در منطقه خودمختار باسک اسپانیا قصد دارد در مورد فراگیر شدن صحبت‌های آزاردهنده در جامعه در مورد موضوعاتی مانند مهاجران و افرادی با ملیت خارجی اقدامی انجام دهد.

بخش خدمات همزیستی و تنوع ویتوریا، همراه با مرکز مدنی لاکوآ، از شهروندانی که می‌خواهند نحوه از بین بردن شایعات را بیاموزند، دعوت می‌کند تا در دوره‌هایی که در اکتبر و نوامبر برگزار می‌شود، ثبت‌نام کنند. علاوه بر این، جلساتی جداگانه نیز با موضوع مشابه برای کارمندان شهرداری برگزار خواهد شد.

کاری که ویتوریا-گاستیز انجام می‌دهد کاملاً منحصربه‌فرد است. هدف مقامات این شهر فراتر از کمپین‌های اطلاعاتی صرف است و به آموزش در سطح محله روی آورده است.

استراتژی ضد شایعه یک پروژه آگاهی‌بخش برای تحول اجتماعی است که اهداف آن شامل مشارکت و آموزش تعداد زیادی از مردم است. هدف، ایجاد شبکه‌ای از عوامل ضد شایعه است که تفکر انتقادی را ترویج می‌دهد و آگاهی را در مورد اثرات نامطلوب کلیشه‌ها، پیش‌داوری‌ها و شایعات نادرست مربوط به مهاجران افزایش می‌دهد.

بنابراین استراتژی مورد بحث را می‌توان به عنوان یک دستور کار اجتماعی در نظر گرفت تا کاهش تعصبات و جلوگیری از تبعیض به عنوان یک هدف جمعی اساسی برای کل شهر شناخته شود.

جلسات آموزشی به شایعات، ادراکات و نگرش‌ها نسبت به فرآیندهای مهاجرت و موضوعات فرهنگی نظیر نژاد، فرهنگ و جنسیت می‌پردازد. مهارت‌های عملی برای گفت‌وگو و برقراری ارتباطات نیز در این رابطه آموزش داده می‌شود.

کد خبر 608130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.