ایران یک - سنگال یک/ آزمون خوب برای یوزهای ایرانی

تیم‌ملی ایران در دومین دیدار اردوی تدارکاتی اتریش، از ساعت ۱۸ امروز به‌مصاف سنگال رفت و در پایان به تساوی یک بر یک مقابل این تیم رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌ملی فوتبال ایران پس از پیروزی یک بر صفر برابر تیم‌ملی اروگوئه، امشب _سه‌شنبه پنجم مهرماه_ از ساعت ۱۸ در دومین دیدار تدارکاتی خود در فیفادی ماه‌سپتامبر، به‌مصاف تیم‌ملی سنگال رفت.

نیمه‌اول این دیدار با تساوی بدون‌گل به پایان رسید.

در پایان ۹۰ دقیقه، تیم‌های ملی ایران و سنگال به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

دوستانه بین‌المللی

دیدار تیم‌های ملی ایران و سنگال

ورزشگاه: موشن‌اینوست آره‌نا (اتریش)

تماشاگر: کمتر از ۱۰۰ نفر

گل‌ها:

مرتضی پورعلی‌گنجی (گل‌به‌خودی - سنگال)، سردار آزمون (ایران)

اخطار: ادریسا گی (دقیقه ۳۳ - سنگال)، سامان قدوس (دقیقه ۸۴ - ایران)

اخراج:

تعویض‌ها:

مرتضی پورعلی‌گنجی - علیرضا جهانبخش - سامان قدوس - امید ابراهیمی (سیدمجید حسینی - کریم انصاری‌فرد - میلاد سرلک - سعید عزت‌اللهی در بین دو نیمه)، سردار آزمون (مهدی طارمی در دقیقه ۵۹) برای ایران

شیخ کویاته (بولای دیا در دقیقه ۶۳)، بامبا دیانگ - ماتار سار (کریپین دیاتا - نامپالیس مندی در دقیقه ۷۶)، ایلیمان اندیایه (اسماعیل سار در دقیقه ۸۶) برای سنگال

تیم‌ملی ایران: سیدحسین حسینی، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیدمجید حسینی، احسان حاجی‌صفی، سعید عزت‌اللهی، احمد نورالله‌ی، میلاد سرلک، علی قلی‌زاده، کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی

سرمربی: کارلوس کی‌روش

تیم‌ملی سنگال: سنی دییِنگ، کالیدو کولیبالی، پاپه ابوسیسه، فورموس مندی، اسماعیل ژاکوبس، کرپین دیاتا، نامپلیز مندی، ادریسا گی، بامبا اسماعیل‌سار، سادیو مانه، بولای دیا.

سرمربی: آلیو سیسه

داور: هارالد لیچنر

شرح گل‌ها:

دقیقه ۵۵- فشارهای بازیکنان سنگال به‌قدری ادامه پیدا کرد تا اینکه ارسال اسماعیل یاکوبز به داخل محوطه جریمه ایران با دخالت مرتضی پورعلی‌گنجی تغییر مسیر داد و وارد دروازه ایران شد.

دقیقه ۶۵- شاگردان کارلوس کی‌روش پس از دریافت گل نخست به‌دنبال جبران گل بودند و درحالی‌که صادق محرمی از سمت راست توپ را به محوطه جریمه سنگال فرستاد و توپ برگشت داده شد، روی یک‌دوی احسان حاجی‌صفی و علیرضا جهانبخش، کاپیتان ایران توپ را به‌سختی به دهانه دروازه سبزهای سنگالی فرستاد و سردار آزمون ۵ دقیقه پس از ورود به زمین موفق شد بازی را به تساوی بکشاند و تعویض طلایی کی‌روش لقب گرفت.

شرح بازی:

در دو سوم از زمان نیمه‌اول مسابقه، تیم‌ملی سنگال موقعیت‌های گلزنی بیشتری روی دروازه ایران ایجاد کرد که البته با ارسال و ضربات بسیار بلند موقعیت‌هایشان به جایی ختم نمی‌شد؛ شاگردان کارلوس کی‌روش نیز به‌دنبال فرصتی برای ترتیب دادن ضدحملات بودند و مقداری عقب‌تر بازی می‌کردند. اکثر حملات سنگالی‌ها به‌وسیله سادیو مانه از سمت چپ ایران صورت می‌گرفت اما تا ۳۰ دقیقه نخست دروازه ایران را به‌طور جدی تهدید نکرد. پس از سپری‌شدن دقیقه ۳۰ تا ۴۰، دوباره سنگالی‌ها به موج حملات برگشتند و چند مرتبه‌ای با بی‌دقتی به‌سمت دروازه حسینی شوت‌زنی کردند. در نهایت بدون رد و بدل‌شدن توپی از خط دروازه‌ها و همچنین بدون در نظر گرفتن وقت‌اضافه، نیمه‌اول با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۴- تیم‌ملی سنگال از سمت چپ خط‌دفاعی تیم‌ملی ایران توپ را به داخل محوطه‌جریمه فرستاد که با دخالت محمدحسین کنعانی‌زادگان توپ از روی شش‌قدم دفع شد.

دقیقه ۱۷- سنگالی‌ها با یک ضدحمله به محوطه ایران رسیدند، پاس سادیو مانه، اسماعیلا سار را با سیدحسین حسینی در موقعیت تک‌به‌تک قرار داد که ضربه سار با واکنش حسینی به کرنر رفت.

دقیقه ۳۷- باز هم نفوذ سادیو مانه به‌سمت محوطه‌جریمه ایران، کریپین دیاتا را در موقعیت گلزنی قرار داد اما سیدحسین حسینی ضربه نه‌چندان محکم و بدون زاویه وینگر سنگال را مهار کرد.

دقیقه ۵۳- بازیکنان سنگال روی اشتباه خط‌دفاعی ایران در موقعیتی ۳ به ۲ قرار گرفتند، سادیو مانه مانند نیمه‌اول اسماعیل سار را صاحب توپ کرد اما شوت او از درون محوطه جریمه ایران باوجود عبور از سیدحسین حسینی به دروازه نرسید چرا که احسان حاجی‌صفی توپ را از روی خط برگرداند.

دقیقه ۵۶- تیم‌ملی فوتبال ایران بالاخره موفق شد به محوطه جریمه سنگال نفوذ کند اما بازیکنی نبود که ارسال خطرناک احسان حاجی‌صفی به دهانه دروازه سنگال را به گل تبدیل کند و موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۸۳- حرکت انفرادی اسماعیل‌سار به قلب خط‌دفاعی تیم‌ملی ایران با ضربه او به سمت دروازه حسینی و واکنش مناسب گلر ایران راهی کرنر شد.

نکات ویژه:

* علیرضا بیرانوند طبق پیش‌بینی‌ها به‌دلیل مصدومیت درون دروازه ایران نیست و کی‌روش، سیدحسین حسینی را به امیر عابدزاده ترجیح داده است.

* تعدادی از طرفداران تیم‌های ملی ایران و سنگال برای تشویق و حمایت در ورزشگاه حضور داشتند.

* برخلاف ادعای رسانه‌های سنگالی، آلیو سیسه سرمربی این تیم از اکثر بازیکنان اصلی‌اش از جمله سادیو مانه، کالیدو کولیبالی، اسماعیل سار و ادریسا گی در ترکیب اصلی برابر تیم‌ملی ایران استفاده کرده است.

* راس دقیقه ۴۵، هارالد لیچنر سوت پایان نیمه‌اول را به صدا درآورد و دو تیم به رختکن رفتند.

* بدون اعلام وقت‌اضافه در نیمه‌دوم مانند نیمه‌اول، بازی در دقیقه ۹۰ با تساوی به اتمام رسید.

کد خبر 608126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.