سنگاپور میزبان اولین آزمایشگاه اینترنت  ۶G آسیا

سنگاپور یکی از هوشمندترین نقاط دنیا به شمار می‌رود که تاکنون از فناوری برای بهبود کیفیت زندگی شهری بیشترین بهره‌ها را برده و برای ارتقا آن‌ها کوشیده است. خبر ساخت اولین آزمایشگاه اینترنت ۶G در این کشور باعث شگفتی همگان شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خدمات اتصال به اینترنت در سنگاپور در آینده‌ای نزدیک تحولات چشمگیری را تجربه خواهد کرد و دسترسی به اینترنت برای شهروندان با سرعت بسیار بالاتری امکان‌پذیر خواهد شد. مدیران سنگاپور این اقدام را به عنوان بخشی از برنامه توسعه و تحقیق ارتباطات آینده که هزینه‌ای ۷۰ میلیون دلاری به آن اختصاص داده شده است، آغاز کرده‌اند و در نظر دارند از طریق بهبود دسترسی به اینترنت، نه‌تنها رضایتمندی شهروندان را افزایش دهند، بلکه در هوشمندسازی هرچه بیشتر منطقه نقش مهمی ایفا کنند.

آزمایشگاه اینترنت ۶G اولین مرکز اینترنت پرسرعت ۶G در منطقه خواهد بود که قرار است در احداث و بهره‌برداری خدمات آن از هوش مصنوعی بهره گرفته شود. این مرکز به عنوان فضایی برای توسعه فناوری‌های پیشرفته دیگری مانند ارتباطات هولوگرافیک و قابلیت‌های سنجش هوشمند عمل خواهد کرد که این دو مؤلفه نقش مهمی در ایجاد نسل بعدی خودروهای بدون راننده و پهبادهای خودران ایفا خواهد کرد.

مدیران سنگاپور در استدلال در مورد اقدامات جدید خود ادعا کرده‌اند که بدون توجه و سرمایه‌گذاری به نسل‌های آینده تکنولوژی، نمی‌توان تحولات مثبت زیادی در فناوری امروز به وجود آورد. در این راستا، ایجاد یک آزمایشگاه اختصاصی برای اینترنت ۶G می‌تواند بسیار اثربخش باشد و ارتباطات آینده را نه‌تنها در آسیا و سنگاپور، بلکه در سراسر جهان به طور قابل‌توجهی بهبود ببخشد. این افراد از صرف هزینه‌های بسیار بالا برای پیاده‌سازی طرح خود خبر داده و مدعی شده‌اند تبعات مثبت اینترنت ۶G در مدت زمانی کوتاه این هزینه را جبران خواهد کرد.

صندوق تحقیقات ملی سنگاپور تأمین هزینه لازم برای احداث مرکز اینترنت ۶G را به عهده گرفته و مدعی شده است با انجام تحقیقات، ارائه نوآوری‌ها و تبلیغات این بودجه را فراهم خواهد آورد.

سنگاپور میزبان اولین آزمایشگاه اینترنت  ۶G آسیا

کد خبر 608121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.