پرواز وینیسیوس به قله فوتبال اروپا

سه سال شک و تردید در ارزش ستاره برزیلی رئال مادرید سرانجام به بار نشست و با کارلو آنچلوتی همه چیز تغییر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از مارکا، وینیسیوس جونیور، مهاجم رئال مادرید در طی سال گذشته به تیمش کمک کرده تا به افتخارات متعدد دست پیدا کند و در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا بدرخشد.

ارزش ستاره تیم ملی برزیل که با رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا با لیورپول مسابقه داد و قهرمان اروپا شد، در طی فصل اخیر به طرز چشمگیری رشد داشته است. سایت ترانسفرمارکت در آخرین لیست با ارزش‌ترین بازیکنان، وینسیوس را دارای بهترین رشد ارزش معرفی کرده است. کیلیان امباپه باارزش ترین بازیکن جهان است که ارزشش در مجموع به ۱۶۰ میلیون یورو می رسد. پس از او ارلینگ هالند است که ارزش ۱۵۰ میلیون یورویی دارد و وینیسیوس با ۱۲۰ میلیون یورو در رده سوم قرار دارد.

امباپه و هالند به زعم بسیاری از کارشناس‌ها قرار است لیونل مسی و کریستیانو رونالدو نسل جدید باشند، اما مهاجم رئال مادرید نیز یک استعداد بی‌همتا محسوب می‌شود. طبق ارزش‌گذاری‌های ترانسفرمارکت در اکتبر ۲۰۲۱، ارزش وینیسیوس ۵۰ میلیون یورو بود، همان چیزی که رئال مادرید در ژوئیه سال ۲۰۱۸ برای وی پرداخت کرد.

سه سال شک و تردید در ارزش او سرانجام به بار نشست و با کارلو آنچلوتی همه چیز تغییر کرد. ۲۲ گل و ۲۰ پاس گل وی در فصل گذشته سهم بزرگی در موفقیت‌های رئال داشت و این واقعیت که او اکنون دومین گل‌زن برتر تیم با پنج گل و چهار پاس گل است، توضیح می‌دهد که وینی چرا در مادرید مانده است.

هیچ‌کس در میان بازیکنان جهان به اندازه وینی رشد ارزش نداشته است. جود بلینگهام، که برای فصل آینده در رادار رئال مادرید است، در حال حاضر ۹۰ میلیون یورو ارزش دارد. سال گذشته برچسب قیمت وی ۷۰ میلیون یورو تعیین شده بود. در همین حال، پدری نیز ۹۰ میلیون یورو ارزش دارد، اما او دو ماه پیش ۸۰ میلیون یورو ارزش داشت.

شکاف بین وینیسیوس و امباپه روز به روز در حال کاهش یافتن است، چرا که ارزش امباپه در طول فصل اخیر ثابت مانده، اما ستاره برزیلی رشد داشته است. واقعیت این است که رشد وینیسیوس نه تنها از نظر اقتصادی و ورزشی مشخص است، بلکه او حتی برند شخصی خود را توسعه داده.

جام جهانی در قطر بدون شک یک چالش بزرگ دیگر برای وینگر رئال مادرید خواهد بود. کمتر از چند ماه تا جام جهانی باقی مانده و مربی برزیل سال گذشته در مورد حضور وینی در قطر شک داشت، اما اکنون او تبدیل به بخشی از اصلی ترین برنامه‌های برزیل برای جام جهانی شده است.

کد خبر 608099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.