کشف ۱۳ قطعه سهره طلایی در سمیرم

رئیس محیط زیست سمیرم گفت: طی شهریور ماه سال جاری موفق به دستگیری ۱۴ شکارچی متخلف، کشف شش نوع از پرندگان شکاری و ۱۳ قطعه پرنده سهره طلایی، فاخته وحشی و کشف سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز شده‌ایم.

محمد عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: محیط زیست مجموعه‌ای است از عوامل زیستی و محیطی است که انسان را احاطه کرده است و در این میان گونه‌های گیاهی و جانوری به عنوان میراث طبیعی و سرمایه‌های ملی مهمترین بخش محیط زیست هستند که امانتی ارزشمند از نسل‌های آینده در دستانمان است، بر همین اساس اصل ۵۰ قانون اساسی بر عمومی بودن حفاظت از محیط زیست تاکید دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه مسئولیت قانونی حفاظت محیط زیست در کشور بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است، یگان حفاظت محیط زیست به عنوان بازوی اجرایی سازمان زیر نظر مقام قضایی، وظیفه شناسایی و برخورد با تخریب کنندگان محیط زیست، متخلفان شکار و صید و پیشگیری از انجام تخلفات زیست‌محیطی را بر عهده دارد.

رئیس اداره محیط زیست سمیرم خاطرنشان کرد: در شهرستان سمیرم به دلیل وجود شرایط اقلیمی مناسب، زیستگاه‌های طبیعی ایده‌آلی جهت انواع گونه‌های زیستی گیاهی و جانوری فراهم آمده که حفاظت از این زیستگاه‌ها، گونه‌ها و تنوع زیستی موجود در آن‌ها وظیفه همه شهروندان است.

عباسی ادامه داد: افرادی بدون توجه به اهمیت گونه‌های زیستی و نقش آن‌ها در زندگی انسان، ضمن زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات به صورت‌های مختلف از جمله آلوده کردن آب، هوا و خاک، شکار و صید غیرمجاز گونه‌های جانوری یا از بین بردن پوشش گیاهی دست به تخریب محیط زیست می‌زنند و به این میراث طبیعی آسیب می‌زنند.

وی تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سمیرم با توجه به اهمیت موضوع و وظیفه قانونی خود در برخورد با متخلفان این حوزه، ضمن اولویت دادن به موضوع پیشگیری و آموزش و اطلاع‌رسانی جهت آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه، تمام تلاش خود را برای حفاظت از این میراث ارزشمند به عمل آورده و موفقیت در این خصوص منوط به همکاری تمام آحاد جامعه است.

رئیس اداره محیط زیست سمیرم گفت: طی شهریور ماه سال جاری موفق به دستگیری ۱۴ شکارچی متخلف، کشف شش نوع از پرندگان شکاری و ۱۳ قطعه پرنده سهره طلایی، فاخته وحشی و کشف سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز شده‌ایم.



کد خبر 608080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.