جلوگیری از اتلاف انرژی‌های تجدیدپذیر با نیروگاه جدید وین

وین اتریش از هدر رفت انرژی‌های تجدیدپذیر از طریق نیروگاه انتقال حرارت جلوگیری می کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات تأمین‌کننده انرژی عمومی وین، راه‌اندازی یک نیروگاه جدید تبدیل برق به گرما را در سایت زباله‌سوز هوندرتواسر اعلام کردند. قرار است این نیروگاه، انرژی‌های تجدیدپذیر را به گرما برای سیستم گرمایش شهری تبدیل کند و از خاموشی در زمستان جلوگیری کند.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی تأمین‌کننده انرژی منتشر شده است، نیروگاه جدید همچنین به تقویت سیستم انرژی شهر کمک می‌کند و تا سال ۲۰۴۰ به سمت تأمین انرژی کاملاً «بدون گاز» پیش می‌رود.

جلوگیری از اتلاف انرژی‌های تجدیدپذیر با نیروگاه جدید وین

یک مشکل بزرگ در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد که هیچ راه حل مشخص و مقیاس پذیری برای جلوگیری از اتلاف آن نیست. یک مشکل برای هر تأمین کننده انرژی در هنگام کار با ظرفیت‌های بزرگ تجدیدپذیر، سرریز شدن انرژی است و تأمین‌کننده انرژی عمومی وین نیز از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل است که وقتی اوج تولید وجود دارد، آنها باید شبکه را به دقت مدیریت کنند تا از سرریز overflow و پاریز انرژی underflow جلوگیری کنند، که هر دو می‌تواند منجر به مشکلاتی برای مصرف کنندگان از جمله خاموشی شود.

نیروگاه تبدیل انرژی به گرما با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مازاد برای تولید گرمایش منطقه‌ای قصد دارد این مشکل را برطرف کند. طبق بیانیه رسمی شرکت تأمین‌کننده انرژی عمومی وین، این کارخانه مانند یک کتری عظیم کار می‌کند و آب را تا ۱۵۵ درجه سانتیگراد می‌جوشاند.

این نیروگاه دارای دو هیتر است که توانایی تولید پنج مگاوات را دارند و به گفته شرکت، این امر با حداقل افت راندمان انجام می‌شود و تأمین انرژی پایدارتری برای شهروندان وین ایجاد خواهد کرد.

کارخانه زباله‌سوز هاندرتواسر یک زیرساخت انرژی منحصر به فرد در وین است که از زباله‌ها برای تولید گرمایش منطقه‌ای استفاده می‌کند. علاوه بر این، طراحی متمایز و عجیبی دارد که آن را به یکی از مکان‌های دیدنی معماری وین تبدیل کرده است.

علاوه بر این، ساختمان کارخانه با استفاده از بتن بازیافتی ساخته شده است که شامل فرایندی می‌شود که از مواد زائد ساختمان‌های تخریب شده استفاده می‌کند. علاوه بر این، دارای یک باغ‌بام با گل‌های فراوان است که در آن کارمندان می‌توانند برای استفاده خود سبزیجات بکارند.

جلوگیری از اتلاف انرژی‌های تجدیدپذیر با نیروگاه جدید وین

کد خبر 608063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.