گفتمان و جریان‌سازی، محور اجرای طرح جوانی جمعیت است

شهردار تیران گفت: ایجاد گفتمان و جریان‌سازی، محور برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است.

حسن‌حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت‌هایی که نهادها و دستگاه‌ها در تحقق برنامه و قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده انجام می‌دهند، اظهار کرد: توانمندسازی افراد با آگاهی‌بخشی و آموزش پیرامون این موضوع در دستور کار شهرداری تیران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی و جلسات سخنرانی تنها بستر این حوزه نیست، افزود: تبلیغات محلی و تولید محتوا چند رسانه‌ای و برنامه‌های هنری در این راستا انجام شده است.

شهردار تیران اهدای هدیه نفیس مدیریت شهری به زوج‌های جوان، برگزاری جشن ازدواج و برپایی کارگاه آموزشی برای زوج‌های جوان را از برنامه‌های مدیریت شهری در ماه‌های اخیر عنوان و خاطرنشان کرد: تبلیغات شهری با محوریت خانواده، تربیت فرزند، فرزندآوری و ازدواج هدایت و طرح‌ریزی می‌شود تا با انجام این پروژه‌ها اهمیت موضوع جوانی جمعیت در بین شهروندان نهادینه شود.

حجتی طرح‌های خانواده‌محور را از دیگر برنامه‌های شهرداری تیران عنوان و تصریح کرد: افزایش برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی با محوریت خانواده‌ها به مناسبت‌های مختلف در راستای حفظ سرمایه اجتماعی و تقویت بنیان‌خانواده انجام می‌شود.

وی احداث باغ خانواده را یکی از برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه زیرساختی عنوان و اضافه کرد: طرح نامه تیران شهر زندگی تدوین شده است و پس انجام فرایندهای اداری عملیاتی خواهد شد و بر اساس آن برنامه‌ها انسجام پیدا می‌کند.

شهردار تیران گفت: فراهم آوردن بسته‌های تفریحی و فرهنگی برای خانواده‌های جوان در حال برنامه‌ریزی است تا بتوانیم به نشاط شهروندی و تقویت خانواده‌محوری کمک کنیم.

حجتی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی در تحقق جوانی جمعیت و خانواده در حوزه شهری مورد توجه است تا این مهم به دست شهروندان محقق شود.

کد خبر 608050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.