برای اولین سال حضور در لیگ برتر نمی‌توانیم به دنبال کسب مقام باشیم!

"باشگاه گیتی پسند قصد دارد کیفیت مناسبی را ارائه دهد و در لیگ حضور داشته باشد، فکر می‌کنم برای سال اول حضور آن‌چنان نمی‌توانیم به دنبال کسب مقام باشیم."

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم هندبال گیتی‌پسند فصل گذشته در نخستین سال حضور خود در این رشته، نتوانست به‌طور مستقیم راهی سوپرلیگ هندبال شود، اما با توجه به جمع‌بندی کارشناسان این تیم برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر هندبال در این مسابقات حضور دارد. باشگاه گیتی پسند که تیم خود را از بازیکنان جوان تشکیل داده است، یک هفته مانده به شروع مسابقات کیوان صادقی را به عنوان سرمربی تیم معرفی کرد. صادقی سابقه سرمربیگری در تیم‌های ذوب آهن، مس کرمان، سپاهان، پارس جنوبی، نیروی زمینی تهران، شهید قندی یزد و تیم‌های ملی هندبال و مدیریت فنی تیم هندبال بزرگسالان را دارد. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با کیوان صادقی، سرمربی تیم هندبال گیتی‌پسند داشته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

ابتدا از حضور در تیم هندبال گیتی‌پسند برای ما بگویید. شرایط چگونه است؟

به‌تازگی تیم هندبال ذوب‌آهن منحل شد و سیستم کاری این تیم مشخص نبود. با مدیریت باشگاه گیتی‌پسند مذاکره کردیم و با توجه به برنامه چندین ساله‌ای که دارند، هدایت این تیم را بر عهده گرفتم.

نظر شما راجع به انصراف تیم هندبال ذوب‌آهن از لیگ چیست، آیا این موضوع به جوانان اصفهان آسیب می‌زند؟

بزرگترین مشکل ما فوتبال است زیرا اعتبار دیگر تیم‌ها مثل هندبال و بسکتبال به این رشته اختصاص پیدا می‌کند. در یک رشته بازیکنی مبلغی برابر با کل بودجه یک تیم می‌گیرد و این اتفاق خوبی نیست که ورزشی که ۳۰ سال در آن فعالیت شده است را به خاطر مشکل مالی منحل کنند. اعتباری که به باشگاه می‌رسد به فوتبال اختصاص پیدا می‌کند و عادلانه نیست یک باشگاه میلیاردها برای فوتبال هزینه کند، اما چند میلیارد برای بسکتبال و هندبال هزینه نکند. ای‌کاش باشگاه‌های ما به جای تیم‌داری، باشگاه‌داری می‌کردند.

تیم هندبال گیتی‌پسند امسال به لیگ برتر راه پیدا کرده است، این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

زمان زیادی نیست که کار با این تیم را شروع کردیم، خوشبختانه مدیران باشگاه دیدگاه خوبی نسبت به جوانان دارند و می‌خواهند به مرور زمان سیر صعودی داشته باشند و در چندسال آینده با یک تیم قدرتمند به اوج کار خود برسند.

گیتی‌پسند علاوه بر بازیکن جوان، جذب بازیکن با تجربه را هم در دستور کار خود قرار داد. فکر می‌کنید می‌توانید برای روی سکو ایستادن تلاش کنید؟

باشگاه گیتی‌پسند قصد دارد کیفیت مناسبی را ارائه دهد و در لیگ حضور داشته باشد، فکر می‌کنم برای سال اول حضور آن‌چنان نمی‌توانیم به دنبال کسب مقام باشیم.

با توجه به اینکه هفته آینده لیگ برتر هندبال شروع می‌شود و شما هم زمان زیادی نیست به تیم اضافه شده‌اید، شرایط تیم را در دیدارهای ابتدایی لیگ چطور ارزیابی می‌کنید؟

بازی اول ما مقابل کازرون جنبه تدارکاتی دارد زیرا این تیم از بازیکنان ملی‌پوش خوبی بهره‌مند است و بازیکنان ما می‌توانند مقابل یک تیم خوب بازی کنند.

در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر هندبال، اصفهان چهار نماینده دارد، فکر می‌کنید آیا این شهر پتانسیل این تعداد تیم را در لیگ برتر هندبال دارد؟

بازیکنانی به اندازه یک تیم دیگر هستند که تیم ندارند. هوانیروز از بازیکنان سرباز تشکیل شده است که بازیکنان از تمام ایران به این تیم ملحق می‌شوند، سپاهان شرایط خاصی دارد و دیدگاه مدیریت آن، این است که بهترین تیم را داشته باشند، سپاهان نوین پشتوانه سپاهان است. تیم ما سعی کرده است بیشتر از بازیکنان جوان استفاده کند و در بعضی پست‌ها بازیکن باتجربه داریم.

به عنوان سوال پایانی آیا مبالغ قراردادهای بازیکنان در لیگ برتر هندبال نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است؟

بله، فکر می‌کنم به علت تورم اما مبلغ قراردادها افزایش پیدا کرده است که البته در مقایسه با برخی رشته‌ها قابل قیاس نیست.

کد خبر 608048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.