حمایت از وزیر پیشنهادی کار منوط به اصلاح ساختار تامین اجتماعی است

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: از وزیری حمایت می‌کنیم که معتقد به سه جانبه‌گرایی، اصلاح ساختار و تصویب سیاست‌های کلی سازمان تامین اجتماعی باشد.

علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از وزیری حمایت می‌کنیم که در اجرای برنامه‌ها در درجه اول معتقد به سه جانبه‌گرایی باشد، علاوه بر این باید اصلاح ساختار که یکی مشکلات اصلی در سازمان تأمین اجتماعی است را انجام دهد.

وی افزود: حمایت ما از وزیر پیشنهادی کار به شرطی است که تصویب سیاست‌های کلی سازمان تأمین اجتماعی که قرار بود در مدت شش ماه لایحه آن در مجلس تصویب شود را پیگیری کند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با بیان اینکه وزیر کار باید در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشد، خاطرنشان کرد: دولت ماهیانه شش هزار و ۷۰ میلیارد تومان از سازمان تأمین اجتماعی خدمات می‌گیرد و این دریافت در حالی انجام می‌شود که دولت پول آن را پرداخت نمی‌کند.

دهقان‌کیا تاکید کرد: دولت موظف است سهم خود در بیمه کارفرما را بپردازد، اما این سهم عمدتاً پرداخت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از وزیری حمایت می‌کنیم که مطالبات بازنشستگان را از دولت بگیرد و به اجرای قوانین مصمم باشد، گفت: فردی که به عنوان وزیر انتخاب می‌شود باید نگاه ویژه‌ای به ماده ۴۱ قانون کار داشته و به اجرای آن پایبند باشد.

به گزارش ایمنا، محمد هادی زاهدی‌وفا، وزیر پیشنهادی کار برای ساماندهی تعاونی‌ها برنامه‌های مدونی ارائه کرده و در بخش سازمان‌ها و مؤسسات وابسته به وزارت کار نیز قول‌های مساعدی داده است.

کد خبر 608032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.