حمایت از ۱۰۰ مجموعه مردمی برای برپایی مراسم عزاداری امام رضا(ع)

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیش از ۱۰۰ مجموعه مردمی برای برپایی مراسم عزاداری امام رضا(ع) حمایت شدند، تمام این فعالیت‌ها به صورت محله‌محور و منطقه‌ای و در قالب موکب و برگزاری مجالس عزاداری انجام شده است.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برگزاری مراسم در روزهای پایانی ماه صفر به ویژه ایام شهادت امام رضا (ع) اظهار کرد: ویژگی مهم سال جاری هم‌زمانی ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر با هفته دفاع مقدس است، به همین مناسبت نزدیک به ۳۰ برنامه روایت‌گری مستقل در مناطق مختلف داشتیم.

وی با بیان اینکه سیاست شهرداری در حوزه تعظیم شعائر مردم سپاری است، ادامه داد: تلاش ما بر این است که پشتیبان و تسهیل‌گر فعالیت‌های مردمی در این حوزه باشیم. به همین دلیل در صورت نیاز، فعالیت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری در مناسبت‌های مختلف به صورت مشارکتی خواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ مجموعه مردمی برای برپایی مراسم عزاداری امام رضا (ع) حمایت شدند، تمام این فعالیت‌ها به صورت محله محور و منطقه‌ای و در قالب موکب و یا برگزاری مجالس عزاداری انجام شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در ایام پایانی ماه صفر ۱۱۰ تور گلستان گردی با همکاری آموزش‌وپرورش و مدارس در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

قربانی ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت سالگرد شهادت امام رضا (ع) و ایام سوگواری آخر ماه صفر، گفت: وجود مضجع شریف حضرت رضا (ع) در ایران برای همه مردم به ویژه جوانان چراغ هدایت و معنویت است که ظرفیت بسیار زیادی را در اختیار مشتاقان آن حضرت قرار داده است، به طوری که تمام مردم درخواست‌های مشروع خود را با واسطه قرار دادن آن امام رئوف از خداوند متعال طلب می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این ظرفیت بزرگ در راستای ارتقای معرفت و ترویج مذهب و علوم دینی و حتی کمک اقتصادی به نیازمندان و بسیاری از موارد دیگر در زندگی مردم نقش ایفا می‌کند، یکی از این ظرفیت‌های بزرگ سیل گردشگر مسلمان به کشور برای زیارت بارگاه ملکوتی آن امام همام است که بسیاری از گردشگران قبل یا بعد از زیارت برای دیدنی‌های اصفهان و به ویژه مرقد حضرت بی‌بی زینب (س) به این شهر سفر می‌کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اکنون مدیریت شهری نسبت به افزایش ظرفیت گردشگری مذهبی و بهره‌مندی شهر و شهروندان در حال تلاش و برنامه‌ریزی است، افزود: تأسیس منطقه ۱۴ شهرداری و توسعه حرم زینبیه، توزیع امکانات فراوان، ساخت اقامتگاه و هتل‌های قابل قبول در این منطقه در راستای این هدف انجام شده است.

کد خبر 608019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.