حماس: تجاوزات علیه مسجد الاقصی منطقه را به آتش خواهد کشید

جنبش حماس از فلسطینی‌ها خواست برای مقابله با خطرناک‌ترین و بزرگ‌ترین حمله از زمان آغاز اشغال مسجد الاقصی در آن تجمع کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) فلسطینی‌ها را به تجمع در مسجد الاقصی دعوت کرد تا با خطرناک‌ترین و بزرگ‌ترین حمله به آن از زمان اشغالش مقابله کنند.

عبد اللطیف القانوع، سخنگوی حماس در بیانیه‌ای اظهار کرد: مقاومت فلسطین هرگز از مسؤولیت خود در برابر آنچه در مسجد الاقصی در حال وقوع است، دست نخواهد کشید و رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل اتفاقات جاری در الاقصی می‌داند.

القانوع گفت: مسجد الاقصی با خطرناک‌ترین و بزرگ‌ترین حمله از زمان اشغالش مواجه است و یورش‌های شهرک‌نشین‌ها مرحله جدیدی از یهودی‌سازی مسجد الاقصی است.

سخنگوی حماس در ادامه از فلسطینی‌ها خواست به مسجد الاقصی رفته و برای دفاع از آن در برابر یورش‌ها، در آنجا حضور داشته باشند.

تعدادی شهرک‌نشین یکشنبه همزمان با آغاز جشن سال نوی عبری که تا ۱۶ اکتبر ادامه دارند، با حمایت شدید پلیس این رژیم به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

در همین حال، فوزی برهوم، دیگر سخنگوی حماس در گفتگویی تلویزیونی هشدار داد: اقدامات فعلی اشغالگران در مسجد الاقصی، شرایط را به تشدید درگیری با آنها سوق خواهد داد.

برهوم در ادامه ملت فلسطین را به تجمع در مسجد الاقصی و مقابله با تجاوزات شهرک‌نشین‌ها فراخواند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز گزارش داد، هارون ناصر الدین، مسؤول دفتر قدس در جنبش حماس نیز اظهار کرد: حماس به میانجی‌ها تاکید کرد که یورش‌های نیروهای اشغالگر و شهرک نشین‌ها به مسجد الاقصی، در نهایت کل منطقه را به آتش خواهد کشید.

ناصر الدین در ادامه تاکید کرد: ملت فلسطین هراسی از رژیم اشغالگر ندارد و دشمن صهیونیستی خوب می‌داند جوانان مقاومت برای دفاع از مسجد الاقصی به پا خواهند خواست و پا پس نخواهند کشید.

این مسؤول حماس گفت: شمشیر مقاومت بیرون کشیده شده و تا بیرون راندن کامل اشغالگران از این سرزمین در غلاف نخواهد رفت.

او در ادامه از ساکنان قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ خواست به سمت مسجد الاقصی رفته و با حضور گسترده و پررنگ خود در این مسجد با صهیونیست‌های اشغالگر مقابله کنند.

ناصر الدین با تاکید بر اینکه مسجد الاقصی خط قرمز است، از امت اسلامی و عربی نیز خواست در حمایت از قبله نخست مسلمانان به خیابان‌ها بیایند.

کد خبر 607964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.