قاری اصفهانی نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی شد

علیرضا مکاری،نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی مقام نخست رشته قرائت این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

به گزارش ایمنا، علیرضا مُکاری، قاری قرآن کشورمان به مقام‌نخست مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کرواسی دست یافت. در این مسابقات که در رشته‌های تلاوت و حفظ کل قرآن کریم طی روزهای سی و یکم شهریور تا دوم مهر ۱۴۰۱ در مرکز اسلامی زاگرب برگزار شد، علیرضا مُکاری خوراسگانی قاری جوان و شایسته اصفهانی با رأی «عالی» و اجماع نظر داوران و در میان ۶۰ حافظ و قاری از ۴۰ کشور جهان، به مقام نخست رشته قرائت دست یافت.

در مرحله نهایی و اختتامیه این مسابقات که پرویز اسماعیلی سفیر کشورمان نیز حضور داشت، لوح مقام اول و جوایز این مسابقات از سوی دکتر عزیز حسنوویچ مفتی اعظم کرواسی و حافظ عزیز علیلی امام اصلی مسجد زاگرب به مکاری اهدا شد.

در اختتامیه این مسابقات علاوه بر علمای مسلمان منطقه بالکان و اروپای مرکزی، شخصیت‌های دینی و سفرای برخی کشورهای اسلامی نیز حضور داشتند.

قرائت قاری بین‌المللی کشورمان چنان حاضران را تحت تأثیر قرار داد که در مراسم اختتامیه نیز علاوه بر دو بار قرائت، همراه با حافظان و قاریان منتخب کرواسی و شرکت‌کنندگان به اجرای تواشیح پرداخت. فرش و کاشیکاری هنرمندان ایرانی، زینت بخش مرکز اسلامی زاگرب است.

گفتنی است سال گذشته سینا طباخی در رشته حفظ کل قرآن در مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی اول شد، هادی موحد امین و هادی اسفیدانی هم در رشته قرائت عنوان نخست مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی را در کارنامه دارند. همچنین احمد ابوالقاسمی هم سابقه قضاوت در مسابقات کرواسی را دارد.

علیرضا مُکاری، قاری ممتاز کشورمان متولد سال ۱۳۷۴ در اصفهان است. او در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی عمران تحصیل کرده و هم اینک هم دانشجوی کارشناسی‌ارشد رشته قرآن و حدیث دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است.

منبع: ایکنا
کد خبر 607958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.