سدهای کهگیلویه و بویراحمد به اندازه یک لیوان آب برای استان استفاده ندارد

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها با انتقاد از اینکه سدهای استان هیچ گونه استفاده‌ای به لحاظ منابع آبی حتی به اندازه یک لیوان آب ندارند، گفت: امیدوارم با احداث سد مارون دو اجازه برداشت آب از این سد را به خود این استان بدهند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها خسرو دیدار اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد دو تا سه سد وجود دارد که همگی آن‌ها در مرز استان احداث شده‌اند و هیچ‌گونه استفاده‌ای برای خود استان و شهرستان‌هایی که نزدیک این سدها هستند حتی به اندازه یک لیوان آب ندارند.

وی ادامه داد: زن، مرد، پیر و جوان شهرستان کهگیلویه از روی فقر و بیکاری با مینی‌بوس و وانت بار به شهرستان‌های بهبهان و رامهرمز در استان خوزستان برای کارگری در مزارعی می‌روند که زمین‌هایش از آب سد شهرستان خودشان تأمین می‌شود، از آن گذشته سود درآمد این کارگری نه تنها عایدشان نمی‌شود که گاهی اوقات باعث غرق شدن بچه‌هایشان در این سد نیز می‌شود.

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها گفت: زنان و دختران‌مان به شهرستان‌های بهبهان و رامهرمز می‌روند و در زمین‌های زراعی گوجه‌چینی می‌کنند تا با گرفتن حق‌الزحمه‌ای ناچیز بتوانند امرار معاش کنند.

وی افزود: در کهگیلویه مجوز سدی به نام مارون دو یا آبریز در دوره نماینده قبلی گرفتند و البته پیگیری‌هایی توسط نمایندگان قبل‌تر نیز شده و دست به دست به نماینده فعلی رسیده است، امیدوارم این بار اجازه بهره‌برداری از این آب را به خود استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دهند.

عضو شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد مظلوم واقع شده و نمایندگان استان خوزستان در مجلس انتقاد کردند که سد مارون دو نباید در استان کهگیلویه و بویر احمد احداث شود. مشکل فعلی احداث همین سد است که اگر احداث شود، بخش عمده‌ای از بیکاری این استان و شهرستان کهگیلویه رفع می‌شود و می‌توانیم تا حدودی از بار فشار بیکاری را از دوش شهروندان برداریم. هیچ گونه آبی برای کشاورزی در شهرستان کهگیلویه وجود ندارد، آن هم در حالی که منابع آبی در استان و سد در این شهرستان وجود دارد و این جای تأسف دارد.

کد خبر 607942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.