بی‌توجهی بانک‌ها به مصوبه هیئت دولت مبنی بر امهال تسهیلات بخش کشاورزی

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها گفت: به رغم تصویب‌نامه هیئت وزیران مبنی بر امهال تسهیلات بخش کشاورزی با سررسید ۱۴۰، بسیاری از بانک ها از این کار سر باز می‌زنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، غلامرضا پوربلوچی اظهار کرد: بیش از ۳۰ صندوق خرد زنان روستایی در شهرستان زرند وجود دارد که در زمینه‌های صنایع غذایی و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر اعضا این صندوق‌ها سرپرست خانوار هستند، نیاز به حمایت و تسهیلات کم بهره دارند که برای جلوگیری از تعطیلی کسب و کارشان، نیاز است دولت به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها گفت: اختصاص کد به مرکز خدمات خانوک و جرجافک با توجه به سطح زیر کشت و بعد مسافت و نیز با توجه به گستردگی شهرستان زرند و وجود پنج مرکز خدمات کشاورزی امکاناتی از قبیل خودرو و کامپیوتر و GPS در شهرستان کمبود داریم.

وی افزود: مکانیزاسیون قطع سهمیه سوخت تراکتورهای بخش کشاورزی بدون پلاک به‌رغم زمان‌بر بودن فرآیند پلاک‌گذاری و ایجاد مشکلات برای کشاورزان و تعداد کم کاربری جهت ثبت نام سوخت تیلرهای دستی با توجه به اینکه بیش از نیمی از کشاورزان جهت پلاک‌گذاری اقدام کردند، اما به دلیل زمان‌بر بودن این امر با مشکل مواجه هستند و امکان ثبت سوخت برای آنها وجود ندارد همچنین این افراد جهت دریافت پلاک به دارایی جهت پرداخت مالیات معرفی می‌شوند که با توجه به اینکه ادوات فعال در بخش کشاورزی معاف از مالیات است از وزارت جهاد کشاورزی درخواست می‌کنم نسبت به رفع مشکل ایجاد شده کمک کند.

پوربلوچی تصریح کرد: پایین بودن ضریب مکانیزاسیون در زرند به گونه‌ای است که اختصاص سهمیه تراکتور بر اساس سهمیه سنوات قبل نمی‌تواند کمکی برای جبران این کمبود باشد و از طرفی بانک‌های عامل به دلیل کمبود منابع داخلی قادر به جبران این نقص نیستند که لازم است در خصوص افزایش سهمیه تراکتور شهرستان زرند دستور اقدام مقتضی از سوی وزارت جهاد کشاورزی صادر شود، اما به رغم تصویب‌نامه هیئت وزیران مبنی بر امهال تسهیلات بخش کشاورزی با سررسید ۱۴۰، بسیاری از بانک‌ها از این کار سر باز می‌زنند.

کد خبر 607937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.