بازگشت نسبی شاخص کل

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد شش هزار ۲۶۲ واحدی به سطح یک میلیون ۳۳۴ هزار ۴۴۸ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد یک هزار ۵۱۴ واحدی در سطح ۳۸۸ هزار ۳۱ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز رشد شش هزار واحدی را تجربه کرد، هرچند که زمان لازم است که ریزش ۲۸ هزار واحدی روز شنبه جبران شود اما به نسبت قابل قبول بود. نمادهای فارس، خودرو، فولاد، شستا، وغدیر، شپنا و خساپا بیشترین تأثیر مثبت را داشتند در بازار فرابورس نیز روند مشابه بود و این بازار رشد ۳۷ واحدی را تجربه کرد، نمادهای فرابورس کزغال، فغدیر و خدیزل بیشترین تأثیر مثبت را داشتند، ارزش معاملات بازار بورس در محدوده دو هزار ۴۰۰ میلیارد تومان بود، در بازار فرابورس نیز در سطح ۱۳۵ هزار میلیارد تومان قرار گرفت وضعیت ارزش معاملات در بازار همچنان مساعد نیست.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد شش هزار ۲۶۲ واحدی به سطح یک میلیون ۳۳۴ هزار ۴۴۸ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد یک هزار ۵۱۴ واحدی در سطح ۳۸۸ هزار ۳۱ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۵۱

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۲۸

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۳۷ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۱۸۳ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۸۵

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۴۶

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۲۴ هزار ۱۸۹ و یک میلیون ۳۵۷ هزار ۹۴۷ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد ۴۳۷ و چهار میلیارد ۴۰۳ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. کیان

۳. همای

۴. افران

۵. امین یکم

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. خگستر

۳. خساپا

۴. خودرو

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. ورنا

۲. کالا

۳. ختوقا

۴. بورس

۵. فنوال

بیشترین کاهش قیمت

۱. حپترو

۲. غدشت

۳. سارومح

۴. دسبحاح

۵. پارسیانح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

بازگشت نسبی شاخص کل

حمایت: یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد.

تحلیل: امروز شاخص در یک نقطه حساس بازگشت، در صورتی که بتواند خود را بالای این سطح حفظ کند می‌توان انتظار رشد شاخص کل را در طی روزهای آینده داشت و در غیر این صورت روند تغییر خواهد کرد.

اختصاص ۱۱۶۷ هزار میلیارد تسهیلات به صنعت، رونق اوراق گام در بورس

تفاهم‌نامه مشترکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی منعقد شد و توسط سید رضا فاطمی امین، سید احسان خاندوزی و علی صالح آبادی به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در راستای تعیین حدود اعتبارات مورد نیاز بخش صنعت و معدن و تأمین مالی از مسیر توسعه ابزارهای تأمین مالی جدید است. طبق این تفاهم‌نامه، هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و معدن توسط بانک‌ها در سال ۱۴۰۱ به میزان ۹۳۳ هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و ۲۳۴ هزار میلیارد تومان برای سرمایه ثابت تعیین شده است.

براساس متن این تفاهم‌نامه استفاده از ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌ای مانند اوراق گام و برات الکترونیک در معاملات بورس کالا به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

همچنین اعطای مجوز به بانک‌ها معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان برای ضمانت اوراق بدهی منتشر شده توسط شرکت‌های تولیدی در بازار سرمایه ظرف یک ماه و تخصیص تسهیلات بازسازی، نوسازی و احیای واحدهای تولیدی به میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال جاری و همچنین دستیابی به هدف پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورتحساب و اعتبارات الکترونیکی حداقل به میزان ۷۰ درصد تسهیلات و اعتبارات پرداختی بانک‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ از دیگر بندهای این توافق است.

کدام شرکت‌ها صورت‌مالی جدید منتشر کردند؟

سیلام

شرکت سیمان ایلام با نماد سیلام صورت مالی شش ماهه منتهی به پایان تیر ماه را در سایت کدال منتشر کرد. سیلام در دوره شش ماهه به ازای هر سهم ۵۲ تومان سود محقق کرده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸۶۸۳ درصد افزایش داشته است. بر اساس صورت مالی تلفیقی، شرکت در این دوره توانست با افزایش ۹۰۳۵ درصدی به ۶۳ میلیارد تومان برسد. همچنین سود ناخالص نیز به ۱,۱۶۲ میلیارد تومان رسید.

بکهنوج

شرکت تولید برق ماه تاب کهنوج صورت مالی و اطلاعات میاندوره‌ای شش ماهه مربوط به تیر ماه امسال را منتشر کرد. شرکت در این دوره به ازای هر سهم ۰۳ ریال زیان محقق کرده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۹۶٫۸۱ درصد کاهش داشته است. زیان خالص شرکت در دوره به ۰۵٫۵ میلیارد تومان رسیده و سود ناخالص نیز با افت ۱۴ درصدی در محدوده ۲۵ میلیونی تومانی ایستاده است.

قپیرا

شرکت فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر صورت مالی ۱۲ ماهه منتهی به تیر ماه سال ۱۴۰۱ را در سایت کدال منتشر کرد.

قپیرا در دوره ۱۲ ماهه خود به ازای هر سهم ۴۱ تومان سود ثبت کرد که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱٫۹ درصد کاهش داشته است. بر اساس گزارش کدال سود حاصل شرکت با افت ۱٫۹۸ درصدی روبه‌رو شده به محدوده ۱۰۴٫۲ میلیارد تومان رسیده است. همچنین سود ناخالص شرکت با رشد ۲٫۶ درصدی به ۱۳۵٫۸ میلیارد تومان رسید.

ولپارس

شرکت لیزینگ پارسیان صورت مالی شش ماهه خود را در سایت کدال منتشر کرد. ولپارس در دوره شش ماهه به ازای هر سهم ۹ تومان سود محقق کرده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۴٫۹۱ کاهش داشته است. سود خالص شرکت با افت ۱۵ درصدی به ۱۹ میلیارد تومان رسید و سود ناخالص نیز با کاهش ۱۵ درصدی به ۵۰ میلیارد تومان رسید.

سدور

سدور گزارش اول سیمانی‌ها در شهریور را با فروش عالی روی کدال گذاشته است.

در ششمین ماه سال مالی سیمان دورود توانسته است فروشی برابر ۷۴ میلیارد تومان داشته باشد. فروش شش ماهه امسال رشد ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. متوسط فروش سال جاری شرکت برابر با ۴۶ میلیارد تومان گزارش شده است در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۹۳ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی جاری و گذشته اعداد ۷۰ و ۶۷ هزار تن بوده است.

سدور در این ماه نیز تولید ۹۰ هزار تن محصول را گزارش کرده است. در سال جاری و سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۶۷ و ۶۷ هزار تن بوده است تولید شش ماهه امسال رشد ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت به طور متوسط در سال جاری ۶,۵۵۰ ریال است که در ماه مورد گزارش به ۷,۹۷۲ ریال رسیده است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۵,۰۴۱ ریالی استوار بوده است.

سرود

در ششمین ماه سال مالی سیمان‌شاهرود توانسته است فروشی برابر ۷۷ میلیارد تومان داشته باشد. فروش شش ماهه امسال رشد ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۱۲۴ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۱۲۱ هزار تن بوده است.

سرود در این ماه نیز تولید ۱۲۷ هزار تن کلینکر را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۱۲۲ هزار تن بوده است تولید شش ماهه امسال کاهش چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۶,۲۴۸ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۴,۸۸۵ ریالی استوار بوده است.

سخاش

در ششمین ماه سال مالی سیمان‌خاش توانسته است فروشی برابر ۵۱ میلیارد تومان داشته باشد. فروش شش ماهه امسال رشد ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. متوسط فروش سال جاری شرکت برابر با ۴۰ میلیارد تومان گزارش شده است

در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۶۹ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی جاری و گذشته اعداد ۵۷ و ۶۶ هزار تن بوده است. سخاش در این ماه نیز تولید ۷۰ هزار تن محصول را گزارش کرده است. در سال جاری و سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۵۶ و ۶۷ هزار تن بوده است تولید شش ماهه امسال کاهش ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت به طور متوسط در سال جاری ۷,۰۱۴ ریال است که در ماه مورد گزارش به ۷,۴۵۷ ریال رسیده است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۵,۱۵۰ ریالی استوار بوده است.

نقشه بازار

بازگشت نسبی شاخص کل

کد خبر 607919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.