زنان نقش‌آفرینان بی‌بدیل جبهه ایثار و فداکاری هستند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: نقش مؤثر زنان در دفاع مقدس نقش بی‌بدیل است و آنها با حضور موفق خود در جبهه توانستند از دفاع مقدس یک الگوی مناسب و یک هویت ممتاز بسازند.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع پرس، مرضیه استکی با بیان اینکه اگر از همه مسائل و جنبه‌های مختلف جنگ، ایثار و فداکاری‌های رزمندگان سخن گفته شود و از نقش پراهمیت مادران و همسران آنها صحبتی به میان آورده نشود، به طور قطع حق مطلب به‌درستی ادا نشده است، اظهار کرد: زنان نقش‌های متعددی در دفاع مقدس داشتند که قابل تعمیم به زنان امروز و بانوی معاصر است. از بعد نظری، دفاع مقدس، حرکت مردم به تأسی از عاشورا بود.

وی در خصوص نقش آفرینی زنان در دفاع مقدس گفت: در هنگام بروز جنگ و دفاع یک ملت در برابر حمله دشمن، تنها اعزام مردان به صحنه نبرد ضامن پیروزی نخواهد بود، بلکه حمایت و پشتیبانی از نبرد، تحریک و تشویق مردان به حضور مداوم در جبهه، مراقبت از کودکان و حفظ کانون گرم خانواده، مراقبت و پرستاری از مجروحان و مداوای زخمی‌ها، قبول مسئولیت و انجام وظیفه به جای مردان و آزادسازی ایشان برای شرکت در جبهه از نقش و مشارکت زنان در دفاع مقدس محسوب می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان افزود: زنان در طول دوران دفاع مقدس عالمانه، بین احساسات رقیق زنانه و مادرانه و مسئولیت‌پذیری و ایثار و فداکاری در قبال حفظ ارزش‌های دینی و پاسداری از کیان اسلامی یک ارتباط منطقی برقرار کردند و از نیروی احساسی خویش به زیباترین وجهی جهت احساس افتخارات ملی و دینی و حرکت آفرینی و تهییج مردان برای اعزام به جبهه‌ها و نیز مقابله با هیجان‌ها و آسیب‌های روحی و روانی ناشی از جنگ بهره گرفتند. آنها با گفتار، نوشتار و رفتار خویش از تلاش ایثارگران و رزمندگان تجلیل کردند و با نثار عواطف خواهرانه و مادرانه و پشتیبانی عاطفی، آنها را دلگرم و نهال ایمان را در دل‌های آنها پربار کردند.

استکی اضافه کرد: همسران شهدا شاید بیش از سایرین بر گردن جامعه و بازماندگان جنگ حق دارند. چه بسا زنانی که همسرانشان به شهادت رسیدند و آنها را با کودکانشان تنها گذاشتند و رسالت پدر بودن را نیز همپای وظیفه خطیر مادری بر دوش آنها نهادند.

وی ادامه داد: همسران، مادران و خواهران جانبازان، هر روز زندگی سخت و دردآلود عزیزان خود را می‌بینند و در این بین به ویژه در نقش همسر جانباز و مادر فرزندان، با قامتی استوار ستون خانواده را پا برجا نگاه می‌دارند و نمی‌گذارند که گرمی کاشانه مهرشان در تلاطم طوفان زندگی به سردی گراید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان تصریح کرد: پس زنان، به عنوان بخشی از جامعه انسانی، به طور مسلم در هر یک از صحنه‌های مختلف اجتماع، به‌خصوص در عرصه‌ دفاع مقدس ایفاگر نقشی اساسی هستند.

کد خبر 607857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.