جایگزینی برای مدرسه وجود ندارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدرسه نهادی مهم برای تربیت و فرهنگ‌سازی است، گفت: این نهاد برای آموختن و تمرین زندگی اجتماعی فرصت‌هایی را در اختیار افراد قرار می‌دهد، در دوران کرونا به این نکته رسیدیم که هیچ جایگزینی برای مدرسه وجود ندارد.

نرگس معدنی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال بعد از چند سال محدودیت‌های کرونایی شاهد بازگشایی مدرسه‌ها و حضور پرشور دانش‌آموزان در مدارس هستیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی برای داشتن فردایی بهتر نیازمند تربیت نسلی دارای علم، دانش، آگاهی و مهارت است، ادامه داد: تربیت چنین نسلی بر عهده نظام آموزشی کشور است، در این راستا مدرسه بعد از خانواده، مهم‌ترین مسئولیت را در این حوزه برعهده دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: مدرسه فرد را برای حضور مناسب اجتماعی تربیت می‌کند و مهارت‌هایی از جمله رعایت نظم، قانون، مقررات، محبت کردن، خودمراقبتی، چگونگی مواجهه با مشکلات و رفع مسئله را به دانش‌آموزان می‌آموزد.

وی با بیان اینکه مدرسه نهادی مهم برای تربیت و فرهنگ‌سازی است، تصریح کرد: این نهاد برای آموختن و تمرین زندگی اجتماعی فرصت‌هایی را در اختیار افراد قرار می‌دهد، در دوران شیوع کرونا به این نکته رسیدیم که که هیچ جایگزینی برای مدرسه وجود ندارد و حتی نرم‌افزارهای نوین ارتباطی نیز نمی‌تواند خلأ نبود مدرسه و آموزش حضوری را پوشش دهد.

معدنی‌پور با بیان اینکه انجام مطالعات غیردرسی از سوی دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که علاوه‌بر کتب درسی اقدام به مطالعه کتب دیگر می‌کنند، در آینده تبدیل به کنشگران و فعالان اجتماعی خواهند شد. این افراد مسائل، مشکلات و نیازهای اجتماعی را احصا و برای برون‌رفت از مسائل راهکار ارائه خواهند داد و باری از دوش جامعه برمی‌دارند.

کد خبر 607849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.