ثبت ملی ۴۰ اثر مربوط به دوران دفاع‌ مقدس در خوزستان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: تاکنون ۴۰ اثر مربوط به دوران دفاع مقدس در خوزستان، ثبت ملی شده‌ است که نقطه به نقطه این اماکن، تداعی‌کننده افتخارآفرینی، ایثارگری و شهادت‌طلبی سربازان و رزمندگان این مرزوبوم از سراسر کشور است.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع پرس، محمدحسین ارسطوزاده با گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس و نکوداشت هفته گردشگری با بیان اینکه ۲۲ اثر در حوزه دفاع مقدس استان شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شده است، اظهار کرد: ثبت این تعداد، مجموع آثار ثبت ملی حوزه دفاع مقدس خوزستان را به ۶۲ اثر خواهد رساند که بیانگر گوشه‌ای از مقاومت سلحشوران در خطه جنوب خواهد بود.

وی افزود: تاکنون ۴۰ اثر مربوط به دوران دفاع مقدس در خوزستان، ثبت ملی شده است که نقطه به نقطه این اماکن، تداعی‌کننده افتخارآفرینی، ایثارگری و شهادت‌طلبی سربازان و رزمندگان این مرز و بوم از سراسر کشور است؛ از این‌رو، مردم استان خوزستان، خود را میراث‌دار این رشادت‌ها، سلحشوری‌ها و دفاع از کیان کشور می‌دانند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: این آثار شامل یادمان‌ها، محل شهادت و رویدادمکان‌هایی از جمله، مراکز تصمیم‌گیری، مراکز فرماندهی، بیمارستان‌های صحرایی و مکان عملیات‌ها در خوزستان است.

وی افزود: در میان سلسله رویدادهای مقاومت که در طول تاریخ در منطقه شکل گرفته، هشت سال دفاع مقدس نگین برجسته این دوران مقاومت بوده است و به نوعی تداوم روحیه سلحشوری و دفاع از مرز و بوم تا به امروز را نشان می‌دهد.

ارسطوزاده گفت: استان خوزستان به لحاظ محل رشادت‌هایی که از فرزندان ایران‌زمین در خود به یادگار دارد، برای همه هموطنان، مکانی مقدس محسوب می‌شود و در واقع به‌عنوان یک رویدادمکان در ذهن همه نقش بسته است.

وی اضافه کرد: وظیفه ما به‌عنوان متولیان فرهنگی جامعه ایجاب می‌کند که نشانه‌های این مقاومت‌ها را در قالب یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس، برای نسل امروز شناسایی، ثبت، معرفی و آنها را برای نسل‌های آتی نگهداری و حفظ کنیم تا دستخوش تغییرات یا تخریب نشود.

کد خبر 607809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.