مدارس دولتی قم برای سرویس دانش‌آموزی مشکل دارد

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی قم از تصویب نرخ جدید سرویس مدارس قم در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: مدارس غیرانتفاعی با پرداخت نرخ بسیار بالا، اغلب سرویس مدارس را به سمت خود هدایت کرده است و در عمل مدارس دولتی با مشکل روبه‌رو شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، علی نیک با اشاره به تصویب نرخ‌گذاری سرویس مدارس در قم، اظهار کرد: نرخ‌گذاری گذشته شورای اسلامی شهر قم در نرخ مدارس با توجه به افزایش قیمت‌ها تناسبی با واقعیت‌های میدانی نداشت و مورد اقبال رانندگان بخش خصوصی نبود.

وی با بیان اینکه شهر قم در سال جاری به سه هزار سرویس نیاز دارد که سازمان تاکسیرانی از این بین ۵۰۰ سرویس را می‌تواند تأمین کند و بقیه این نیاز از طریق رانندگان بخش خصوصی باید مدیریت شود، خاطرنشان کرد: مدارس غیرانتفاعی با پرداخت نرخ بسیار بالا، اغلب سرویس مدارس را به سمت خود هدایت کرده است و در عمل مدارس دولتی با مشکل روبه‌رو شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم اضافه کرد: بر اساس نرخ جدید مورد تصویب شورای اسلامی شهر قم، نرخ سرویس مدارس با پراید و تیبا با چهار دانش‌آموز ۲۸۱ هزار تومان با تعطیلی پنجشنبه و بدون این تعطیلی ۳۲۹ هزار تومان، سمند و پژو و خودروهای مشابه با چهار دانش‌آموز ۳۰۵ هزار تومان با تعطیلی پنجشنبه و بدون این تعطیلی ۳۵۷ هزار تومان و در نهایت خودروی ون با تعطیلی پنجشنبه ۱۸۷ هزار تومان و بدون این تعطیلی ۲۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه اوج جابه‌جایی مسافر در قم همزمان با آغاز فعالیت مدارس است، تصریح کرد: متوسط پیمایش سرویس مدارس در قم کمتر از پنج کیلومتر است.

کد خبر 607792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.