اعمال قانون پرداخت حق پارکینگ برای موتورسواران در پاریس

موتورسواران و کاربران اسکوتر پاریس، از این پس موظف به پرداخت هزینه پارکینگ در سراسر شهر خواهند بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موتورسواران و کاربران اسکوتر پاریس، پایتخت فرانسه، تاکنون قادر بودند از فضاهای پارک در سراسر شهر به طور رایگان بهره ببرند که همین امر خشم دوچرخه‌سواران را که موظف به پرداخت هزینه بودند، برانگیخت و مدیران را به اعمال قانون پرداخت هزینه برای کاربران هرگونه وسیله نقلیه دارای دو چرخ سوق داد. برنامه‌ریزان پاریس امیدوار هستند که اعمال قانون پرداخت هزینه به ازای استفاده از پارکینگ‌های شهری به کاهش تردد این وسایل نقلیه منجر شود و در نهایت، به حداقل رسیدن آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ترافیک ناشی از آن‌ها را در پی داشته باشد.

بر اساس قوانین جدید اعمال شده در پایتخت فرانسه، از این پس کاربران وسایل نقلیه دوچرخ باید به ازای هر ساعت استفاده از پارکینگ، مبلغ سه پوند را به مدیران پارکینگ‌ها پرداخت کنند که این مبلغ در حومه‌های شهر و مناطق کم‌تردد دو پوند خواهد بود.

چنان‌چه شهروندان مایل باشند، می‌تواند مبلغ ۲۲.۵۰ پوند را به صورت یک‌جا پرداخت کنند تا بتوانند از تخفیف ویژه برای استفاده سالانه از پارکینگ‌های سراسر شهر بهره‌مند شوند. نکته جالب‌توجه این است که، دارندگان میکروموبیلیتی‌های الکتریکی از پرداخت هرگونه هزینه برای استفاده از فضاهای پارکینگ‌ها مستثنی خواهند بود که این قابلیت، افراد بیشتری را به جایگزینی دوچرخه‌ها و موتورهای معمولی با انواع برقی سوق خواهد داد و مزایای تردد از طریق آن‌ها را برای شهر به ارمغان خواهد آورد.

معاون شهردار پایتخت فرانسه مدعی شده است که اقدام جدید در راستای افزایش گرایش مردم به تردد از طریق وسایل نقلیه سبز اعمال خواهد شد، با این حال ممکن است مخالفت بسیاری از شهروندان را در پی داشته باشد؛ چراکه تاکنون بهره‌گیری از پارکینگ برای حدود ۱۰۰ هزار موتورسوار و کاربران اسکوترها رایگان بوده است. با این حال، آگاهی از مزایای مادی و غیرمادی تردد از طریق میکروموبیلیتی‌های الکتریکی پس از مدتی به افزایش گرایش آن‌ها از طریق این وسایل نقلیه سبز کمک زیادی خواهد کرد.

اعمال قانون پرداخت حق پارکینگ برای موتورسواران در پاریس

کد خبر 607685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.